خبر فوری

شمارش معکوس جهت بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مسعود سعادت، مجری طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام این خبر افزود: راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی مهمترین اولویت طرح بوده و تمامی تلاش مجموعه و ارکان اجرایی طرح برای بهره‌برداری از این واحد در مهلت مقرر برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین تصریح کرد: طبق برنامه زمانبندی و پس از راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی، واحد تصفیه گازوئیل نیز که در مراحل پایانی تکمیل مکانیکی قرار دارد، در نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری برسد.

سعادت با اشاره به پیشرفت 96.7 درصدی طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس تاکید کرد: تقریباً تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات مرتبط با طرح، تأمین و به سایت منتقل شده است.

وی حمایت کامل و استفاده حداکثری از توان ملی را سرلوحه عملکرد مسئولان طرح عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود 56 درصد از منابع مالی طرح از طریق پیمانکاران، سازندگان و تأمین‌کنندگان داخلی انجام شده است.

سعادت ارتقاء کیفیت فرآورده‌ها و نیز افزایش بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی کامل طرح، با افزایش کمیت و کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس، بنزین یورو 4 به بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر تولید حدود 3.5 میلیون لیتر بنزین یورو 4 که بالطبع از میزان بنزین وارداتی به کشور کاسته خواهد شد، کیفیت کل بنزین تولیدی پالایشگاه بهبود یافته و کیفیت 8 میلیون لیتر نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه نیز به استاندارد یورو 5 ارتقاء خواهد یافت.

مجری طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس درباره تامین منابع مالی گفت: همانند سایر پروژه‌های کلان کشور، تأمین به موقع منابع مالی یکی از چالش‌های فرا رو است که تمهیدات لازم جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح به عمل آمده و امید است محقق گردد.

وی همچنین اظهار داشت: تکمیل و راه‌اندازی نهایی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه بندرعباس به 200 میلیارد تومان منابع ریالی و 30 میلیون یورو منابع ارزی نیاز دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید