خبر فوری

40 مربی نمونه عقیدتی در سپاه ناحیه بندرعباس تجلیل شدند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،هم‌زمان با چهارمین روز از هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه ناحیه بندرعباس و از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در این ناحیه، 40 مربی، مدیر و هادی عقیدتی و سیاسی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این مراسم که ظهر امروز در حسینیه عاشقان ثارالله در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان برگزار شد، حجت‌الاسلام محمد علی معصومی در سخنانی با اشاره به اهمیت طرح مباحث اخلاقی و ایمانی در جامعه و تبیین نقش دین در زندگی مردم، اظهار داشت: الگوهای با ارزشی که در صدر تاریخ اسلام و چه در طول حاکمیت اسلام در مناطق مختلف جهان وجود داشته است که تاسی به زندگی آنان و بررسی آثار غنی و با ارزش به‌جا مانده از آنان می‌تواند در تحلیل شرایط موجود و نگاه به آینده بسیار موثر باشد.

این استاد حوز‌ه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان هرمزگان ادامه داد: بزرگ‌ترین خسران در زندگی انسان بی‌توجهی به آثار علمی و اندیشی بزرگان و عالمان دینی و اخلاقی است که با تبیین دقیق ارزش‌های اسلامی و انسانی زمینه رشد و تعالی بشر را بوجود آورده‌اند.

وی افزود: تقویت عقیده و ایمان در جامعه با معرفی الگوهای شایسته‌ای نظیر شهید دکتر مرتضی مطهری و معرفی دقیق آثار او به نسل جوان جامعه امروز میسر است و جایگاه ارزشمند عقیدتی و سیاسی در میان نیروهای مسلح یک ظرفیت بسیار خوب برای پرداختن به این الگوهای اخلاقی و ایمانی به‌شمار می‌رود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام امید درویشی نیز در اظهاراتی به اهمیت تبعیت از ولایت فقیه در جامعه اسلامی برای عبور از فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام تاکید کرد و گفت:‌ انقلاب اسلامی در طول دوران حیات خویش زمینه‌ساز بیداری گسترده‌ای در جهان اسلام و حتی در سطح جهان بوده است و این حرکت پویا و ارزنده بواسطه مجاهدت‌های علمی و عقیدتی در این مسیر از سوی بزرگان اندیشمندی نظیر شهید مرتضی مطهری شکل گرفته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بندرعباس افزود: شاخص‌های اخلاقی شهید مطهری سبب عظمت شخصیت وی در دنیای اسلام شده است.

وی ادامه داد: شهید مطهری نمونه بارز به آیات الهی و توصیه‌های اسلام بود. وی آیه شریفه «و بالوالدین احسانا» را به طور مکرر مورد اشاره و تاکید قرار می‌داد و در آثار ارزشمند وی نیز این آیه و دیگر آیات الهی نمود واقعی یافته است.

درویشی جایگاه عقیدتی و سیاسی در نیروهای مسلح را بستری برای هدایت فکری نیروهای معتقد و متعهد کشورمان برای ایفای نقش مهم در دفاع از امنیت و کیان ایران اسلامی و انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد:‌ تبعیت از ولایت سبب عاقبت‌بخیری انسان در همه مراحل زندگی خواهد شد.

در این مراسم علاوه بر پاسداران و بسیجیان سپاه ناحیه مقاومت بندرعباس، مسئولین عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان هرمزگان و پایگاه نهم شکاری نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید