خبر فوری

بخش كشاورزي شرق هرمزگان ظرفيتي ويژه براي ايجاد ارزش افزوده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،جاسم جادري عصر چهارشنبه در نشست ستاد راهبري شهرك هاي كشاورزي هرمزگان اظهار داشت: با توجه به طرح توسعه سواحل مكران با ايجاد شهرك هاي كشاورزي و صادرات آن از طريق درياي عمان مي توان اشتغال و درآمدزايي مناسبي را از طريق كشاورزي ايجاد كرد.
جادري تصريح كرد: در شرق هرمزگان سد جگين را داريم كه آب مناسبي نيز در آن ذخيره شده و مي توان در آن منطقه كشت گلخانه اي را با استفاده از آب اين سد در قالب شهرك هاي كشاورزي توسعه داد.
وي ادامه داد: تفاهم نامه همكاري ميان استانداري هرمزگان و شركت شهرك هاي كشاورزي امضا شده و هرمزگان مزيت هاي بسياري از جمله قرار گرفتن در كنار خليج فارس و درياي عمان دارد كه مي توانيم محصولات كشاورزي را با قيمت مناسب توليد و صادر كنيم تا شاهد افزايش ارزش افزوده و بهره وري در اين بخش باشيم.
استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: در زمينه شيلات و دامپروي نيز هرمزگان ظرفيت هاي خوبي دارد كه مي توان روي آن كار كرد.
جادري تاكيد كرد: كارگروهي تخصصي براي انجام كارشناسي و مطالعات اجراي طرح هاي كشت گلخانه اي در قالب شهرك هاي كشاورزي در شرق هرمزگان بايد تشكيل و نتيجه مطالعات را به اين ستاد اعلام كند.
وسعت زمين هاي كشاورزي هرمزگان 154هزار هكتار با برداشت سالانه دو ميليون و 200هزارتن محصول باغي و زراعي (خارج از فصل) اعلام شده است.
از سوي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان بعنوان متولي فعاليت هاي كشاورزي چهار شهرستان رودان، ميناب، بندرعباس و حاجي آباد بعنوان چهار قطب اصلي كشاورزي در اين استان معرفي شده اند.
انتهای پیام /

منبع: ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید