خبر فوری

پیام نوروزی دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی

هرمزبان: دکتر سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی سالی سرشار از نشاط و سلامتی برای کارکنان سازمان تامین اجتماعی سراسر کشور و شرکای اجتماعی این سازمان آرزو کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، دکتر نوربخش در نخستین روز از سال 95 فرارسیدن بهار طبیعت و عید باستانی نوروز را به تمامی کارکنان و بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان محترمی که صاحبان اصلی این صندوق هستند، تبریک و تهنیت گفت و اظهار امیدواری کرد: دلهای همه همکاران و شرکای اجتماعی این سازمان در سال 95 سرشار از زیبایی ، مهر و محبت باشد.

وی افزود: در سال 94 دو اتفاق بسیار مهم در کشور رخ داد ، اتفاق اول که با تدبیر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی و حمایت های مقام معظم رهبری و با عزم و اراده و ایستادگی ملت بزرگوار ایران به وقوع پیوست ، بحث برجام بود که در اثر ایستادگی که ملت شریف ایران بر روی ارزشهای انقلاب اسلامی خودش داشت و از آن طرف فشارهایی که استکبار به دلیل ایستادگی بر روی همین ارزشها ایجاد کرده بود، شرایط نامساعدی از لحاظ اقتصادی بوجود آمده بود که با تدبیر ریاست محترم جمهور و با عزت ملت بزرگوار ایران این موضوع به پایان رسید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: حماسه دیگر که در ایران خلق شد، انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری بود که ملت بزرگوار ایران با شرکت در این انتخابات با درصدی غیرقابل مقایسه با انتخابات قبلی یعنی با مشارکت 65 درصدی توانستند نمایندگان منتخب خود را به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بفرستند و بار دیگر پایه های نظام را مستحکم کنند.

نوربخش با تبریک خلق این دو حماسه بزرگ به همه ملت ایران و بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که بیش از نیمی از جمعیت کشور را شامل می شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط سخت سال 94 را پشت سر گذاشته‌ایم و وارد سال 95 می شویم ، مسئولیت همه ما سنگین تر می شود.

وی در ادامه این فیلم تبریک نوروزی گفت: در سازمان تامین اجتماعی سال 94 سالی سرشار از فراز و فرود بود، سالی که به دلیل فضای اقتصادی کشور و فشارهایی که دلیل اصلی آن فشارهای تحریمی بود، طبیعتا سازمان تامین اجتماعی هم در ابعاد منابع و هم در بعد مصارف تحت تاثیر شرایط اقتصاد کشور بود و حقیقتا در این جنگ تمام عیار اقتصادی که بر کشور حاکم بود، پرسنل سازمان تامین اجتماعی بسیجیان ایثارگر خط مقدم دفاعی این جنگ تمام عیار اقتصادی بودند‏ که بدون اتکاء به منابع دولت امروز که در آخرین روزهای سال 94 هستیم، تمامی بیمه شدگان و مستمری بگیران شاهد این هستند که این سازمان تمامی تعهدات خود را به روز انجام داده است.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در3 حوزه اصلی بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی فعایت می کند، خاطرنشان کرد: حدود 95 درصد از تجهیز منابع سازمان تامین اجتماعی از محل منابع حق بیمه‌ای و بخش بسیار کوچک نیز از محل منابع درمان تأمین می‌شود؛ ولی حوزه دیگری که به عنوان پشتوانه سرمایه گذاری بیمه شدگان عمل می‌کند حوزه اقتصادی است، در این حوزه علیرغم مشکلاتی که بازار سرمایه و حوزه‌های اقتصادی کشور در سال 94 با آن روبرو بودند، اتفاقات خوبی در سازمان تأمین اجتماعی افتاد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در رابطه با دستگاه‌های نظارتی سال 94 سالی بود که سازمان تأمین اجتماعی در ابتدای سال به عنوان دستگاه برتر در بین 64 دستگاه اجرایی در تعامل با دیوان عدالت اداری انتخاب شد.

وی اضافه کرد: در بخش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در سال 94 اتفاقات مهمی از جمله پرداخت متمرکز مستمری‌ها افتاد که بسیاری از هم پوشانی های این بخش رفع شد و از طرفی در بخش IT پرداخت غیرحضوری کارفرمایان تکمیل شد و پروژه اختصاص شماره هویتی بیمه شدگان SSN آغاز شده و از همه مهمتر منابع لازم برای ایفای تعهدات ایجاد شد.

در بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی هم شاهد افتتاح بیمارستانها و مراکز درمانی مختلف بودیم و از سوی دیگر تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر نه تنها کاسته نشد بلکه به مقدارداروهای و تعهدات مختلف مثل پیوند اعضاء و داروهایی که قبلا در تعهد بیمه‌ها نبود به آن اضافه شد و منابع لازم برای ایفای تعهدات درمانی تجهیز شد.

نوربخش در ادامه این فیلم تبریک نوروزی افزود: اتفاق بسیار مهمی دیگری که در سازمان تامین اجتماعی افتاد، تصویب و اجرای برنامه استراتژیک و برنامه راهبردی 5 ساله بود و این سازمان بعد از 40 سال صاحب یک برنامه راهبردی مدون که مراحل تقنینی را طی کرده بود، شد.

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم دیگری که خدمت همکاران و شرکای اجتماعی خود عرض می‌کنم این است که در 27 اسفند سال 94 بودجه سازمان تامین اجتماعی در هیات امناء که یک بودجه بسیار کامل و متفاوت از سالهای گذشته خواهد بود، تصویب شد.

نوربخش تفکیک مصارف و منابع بخش درمان سازمان تامین اجتماعی به صورت کاملا مجزا و شفاف را از خصوصیات این بودجه عنوان و اظهار امیدواری کرد با تدابیری که دیده شده است، انشاءالله برکات آن در سال 95 از حیث عملی عاید بیمه شدگان و مستمری بگیران شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: در بخش فرهنگی سازمان تامین اجتماعی اقدامات موثری انجام شد و سطح تعامل سازمان با شرکای اجتماعی ارتقاء پیداکرد. همچنین در بحث های تولیدات فرهنگی چه در موسسه فرهنگی هنری آتیه و چه در موسسه علمی فرهنگی سازمان تامین اجتماعی تولیدات متنوعی ساخته شد و از همه مهمتر این که سازمان تامین اجتماعی افتخار این را داشت که در اسفند ماه 94یادواره شهدای این سازمان را برگزارکند.

در بخش بنگاه داری ، سازمان تامین اجتماعی ضمن اینکه به استراتژی های اصلی اقتصادی این سازمان پایبند بود ،سعی کرد تا حد امکان از بنگاه داری خارج و به بازار سرمایه نقد پذیرنده ورود کند ، همچنین ساختار سرمایه گذاریهای این سازمان را اصلاح کند و با عدم اقدام برای فروش اموال این سازمان که سرمایه های بین النسلی بیمه شدگان محسوب می شود و اقدامات مدیریتی که علیرغم جغرافیای اقتصادی کشور و وضعیت بازار سرمایه که سازمان تامین اجتماعی تحت تاثیر همین شرایط بود ، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی توانست بخش عمده تعهدات خودش به این سازمان را انجام دهد و زمینه ای را ایجاد کند که در شرایط پس از برجام که امکان تجهیز سرمایه و امکان مراودات اقتصادی با سایر کشورها هم در جهت صادرات و هم در تجهیز منابع با استفاده از تکنولوژی شرایط مناسبی در سال 95 ایجاد شود.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی اضافه نمود: اتفاق دیگری که در همین بخش در سال 94 افتاد، پروژه‌های بسیار بزرگ شامل پالایشگاه بندرعباس ، پالایشگاه لاوان ، قطار رجاء ، 10 درصد از سهام بانک رفاه کارگران ، نیروگاه خلیج فارس بعلاوه 13 بنگاه دیگر که از سال 88 بلاتکلیف بود بر اساس مصوبه مرداد ماه دولت به سازمان تامین الجتماعی به طور کامل منتقل گردید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در انتهای پیام نوروزی خود اظهار امیدورای کرد که مجموعه فعالیت های این سازمان به عنوان یک سازمان خدمتگذار در جهت حفظ و ارتقاء سرمایه های بیش از نیمی از جمعیت مردم کشور و انجام ماموریت هایش موثر باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کد خبر: 4088

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید