خبر فوری

آخوندی: پتانسیل هرمزگان برای رونق‌بخشی به توریسم دریایی بالاست

هرمزبان:وزیر راه و شهرسازی خواستار هماهنگی بیشتر سازمان بنادر با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای فعال‌سازی توریسم دریایی شد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های دریا باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، عباس آخوندی بعدازظهر امروز در آیین بهره‌برداری از بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در بندر شهید حقانی بندرعباس اظهار کرد: از ظرفیت گردشگری مسافری دریایی آنچنان که باید در کشور استفاده نمی‌شد که خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی طی دو سال و نیم گذشته تمرکز خوبی در این حوزه داشت و ما امروز شاهد افتتاح بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در بندرعباس هستیم.

وی با تأکید بر راه‌اندازی نظام شبکه بندری در استان هرمزگان و جنوب ایران گفت: باید بین بندرعباس و سایر بنادر کشور در حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان شبکه حمل ونقل بار برقرار شود تا از تمام طول سواحل کشور حداکثر استفاده در حوزه حمل‌ونقل دریایی صورت گیرد و همه بنادر فعال شوند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان بیش از دو هزار کیلومتر ساحل در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان دارد که بر همین اساس باید یکی از بزرگترین ناوگان مسافری دریایی را نیز دارد، اما امروز عمدتا مسافرت‌های دریایی بین سواحل و جزایر نزدیک انجام می‌شود؛ البته شاهد برخی سفرهای محدود بین‌المللی نیز از طریق بندر شهید باهنر هستیم.

وی ادامه داد: طی بازدیدی که امروز انجام شد، مشاهده کردم که بخش اعظم شناورهای مسافری نوسازی شده‌اند و دارای امکانات ایمنی مناسب هستند.

آخوندی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های دریا باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد؛ بنابراین گام بعدی سازمان بنادر و دریانوردی باید هماهنگی با سازمان گردشگری و میراث فرهنگی باشد تا توریسم دریایی و تفریحات و ورزش های آبی در ایران فعال شود و شاهد سفرهای دریایی دورتر از ساحل جزایر ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس شویم.

وی در پایان اشاره به راه‌اندازی سامانه فروش بلیت اینترنتی سفرهای دریایی در اسفند 94 تصریح کرد: اقداماتی که در حوزه توسعه و رونق گردشگری دریایی انجام می‌شود، باید پیش از پیش افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر: 4050

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید