خبر فوری

بازدید سفیر فیلیپین از بندر لنگه

هرمزبان: سفیر فیلیپین در باردید از بندر لنگه از آمادگی این کشور برای تبادل تجربه در زمینه دریانوردی و گسترش روابط تجاری با بندرلنگه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ادوارد وراموس مینیز که با هدف بررسی راه های همکاری و سرمایه گذاری مشترک از مرکز بنادرغرب هرمزگان بازید کرد ، گفت: مردم فیلیپین تجربه بالایی در زمینه کشتیرانی و دریانوردی دارند و3.2 کشتی های شناور دنیا از فیلیپینی ها استفاده می کنند.

وی در این باره افزود: این کشور آمادگی دارد تا در زمینه دریانوردی با بندرلنگه تبادل تجربه دارد و روابط تجاری خود را با این بندر گسترش دهد.

مینیز با اشاره به اینکه علاوه بر سفارت فیلیپین عهده دار مسئولیت سفارت ازبکستان و ترکمنستان نیز است، تاکید کرد : با توجه به نقش مهم بندر لنگه در تجارت با کشورهای حوزه خلیج فارس ، نزدیکی این بندر به کریدور شمال – جنوب و چهار راه ترانزیتی خاورمیانه امیدواریم در بخش ترانزیت و همچنین واردات برخی محصولات و ماشین آلات کشاورزی در آینده نزدیک روابط تجاری خود را با این بندر توسعه دهیم.

در ادامه این بازدید ایوب خادمی معاونت دریایی و بندری بنادر و دریانوردی بندر لنگه ضمن معرفی این بندر به بیان گزارشی از امکانات، مزایا و توانمندی های مرکز بنادر غرب استان پرداخت.

وی افزود: بندر تجاری لنگه به عنوان دومین بندر مهم ترانزیت خودرو در کشور یکی از تامین کننده های کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر است که با داشتن دو پست اسکله چند منظوره و ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از یک و نیم میلیون تن کالا یکی از بنادر مهم صادرات میوه و تره بار به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان بندر لنگه در میان نماینده های فیلیپین ، ازبکستان و ترکمنستان ضمن تشریح این مطالب اظهار داشت: در حال حاضر ترانزیت خودرو به کشورهای ازبکستان و ترکمنستان از بندر تجاری لنگه در حال انجام است و چنانچه در زمینه واردات و صادرات بویژه امکان سنجی تخصصی واردات موز نیز کشورهای متبوع تمایل به انجام این مهم از کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه بنادر کشور امارات متحده عربی را داشته باشند، بندر لنگه نزدیکترین و کم هزینه ترین مسیر برای این تبادلات خواهد بود.

محمود صابری افزود: امید داریم که فصل تازه ای از تجارت و ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه را به زودی شاهد باشیم.

بر اساس این گزارش فیلیپین بیشترین دریانوردان جهان و یک سوم حمل و نقل دریایی جهان را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صداوسیما / شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)

کد خبر: 3880

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید