خبر فوری

واکنش آموزش و پرورش هرمزگان به خبر ازدواج ۵۰ دختر دانش‌آموز

هرمزبان: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در واکنش به انتشار خبری با موضوع (ازدواج یک شبه ۵۰ دانش‌آموز پارسیانی) با رد این خبر گفت: آموزش و پرورش هیچ اقدام سازمانی برای ازدواج دانش‌آموزان نداشته است و اظهارات منتشر شده در برخی رسانه‌ها خلاف واقع و عاری ازحقیقت است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، علی کرمپور افزود: طی روزهای اخیر خبری با این عنوان در برخی رسانه ها منتشرگردید که موجب برداشت های نادرستی ازموضوع و بهره برداری جهت دار برخی رسانه ها شده است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان هرمزگان و شهر پارسیان در برگزاری برنامه یا همایش ازدواج جمعی هیچ نقشی نداشته است چرا که اساسا این امر درحیطه وظایف آموزش و پرورش قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: آنچه موجب برداشت های نادرست ازموضوع و دستمایه رسانه های مختلف شده است برگزاری همایشی ازسوی برخی نهادها و تشکل های صنفی باهدف آشنایی خانواده ها با آسیب های اجتماعی وآموزش مهارت های زندگی بوده است که در این میان با برداشت نادرست برخی رسانه ها، ازاین برنامه تعبیربه جشن ازدواج شده است.

کرمپور گفت: نظیرچنین برنامه های آموزشی توجیهی با موضوعات مختلف یک عرف معمول است که از سوی نهادها و تشکل های مختلف برگزارمی شود و از خانواده ها که قطعا بدنه اصلی آموزش و پرورش هستند برای شرکت دعوت می شود.

وی خاطر نشان کرد: همایش یاد شده نیزدقیقا درهمین راستا بوده است که طی آن دو تن ازکارشناسان روان شناسی جهت آشنایی خانواده ها با آسیب های اجتماعی وهمچنین آموزش مهارتهای زندگی به اجرای برنامه پرداخته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: با توجه به اینکه نهادها و ادارات مختلفی در این همایش شرکت داشتند کمیته امداد به مزدوجین تحت پوشش خود که هیچ کدام ازآنان نیزدانش آموزنبودند هدایایی به رسم معمول اهدا کرده است .

وی گفت: آنچه در رسانه های مختلف از جانب کارشناس اموربانوان آموزش و پرورش شهرستان پارسیان دررسانه های منتشر و تفسیرجهت دارشده است، برداشت های رسانه ای است واساسا وی هیچگونه مصاحبه ای با رسانه ها دال براین موضوع نداشته است .

کرمپورتاکید کرد: برخلاف ادعای برخی رسانه ها اجرای عدالت آموزشی و پوشش فراگیر تحصیلی به عنوان یکی از مهمترین برنامه های وزارت آمووزش و پرورش است که با دقت نظر و حساسیت فراوان از سوی آموزش و پرورش هرمزگان دنبال می شود که دراین ارتباط افزایش پوشش تحصیلی دختران به ویژه در مناطق محروم دراولویت قراردارد.

وی خاطرنشان کرد: بمنظورپوشش حداکثری تحصیلی وانسداد مبادی بیسوادی و هچنین فراهم شدن زمینه تحصیل انش آموزان دختر در مناطق کمترتوسعه یافته که استان هرمزگان درشمار استانهای با این شاخص درکشوراست همه ظرفیت ها بسیج شده است تا حتی یک دانش آموز نیز به واسطه کمبود امکانات و سایرمشکلات از تحصیل بازنماند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان درپایان ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران متعهد در همراهی با برنامه های آموزش و پرورش، ازرسانه ها جمعی در خواست کرد با توجه به اهمیت آموزش و پرورش و حساسیت جامعه و افکارعمومی درخصوص تحولات و برنامه های این مجموعه، ازانتشار و انتساب اخبارغیرواقعی خودداری وآموزش وپرورش را درمسیر تحقق اهداف سند تحول بنیادین که اولویت آن عدالت آموزشی، پوشش تحصیلی و انسداد مبادی بیسوادی است یاری دهند.

منبع: ایلنا (hbref.ir/ZO)

کد خبر: 3871

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید