خبر فوری

محمدعلی باغستانی: خطرشیوع بیماری زنگ گندم در گندمزارهای کشور

هرمزبان:رییس سازمان حفظ نباتات کشور درباره شیوع بیماری زنگ گندم در گندمزارهای کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، محمدعلی باغستانی در حاشیه گارگاه آموزشی ضدعفونی محصولات کشاورزی صادراتی ، وارداتی و ترانزیتی در بندرعباس گفت: به علت بارندگی های مناسب در مناطق غربی کشور، امسال شاهد شیوع قارچ های عامل بیماری زنگ گندم در استان های خوزستان ، ایلام ، کرمان ، کرمانشاه و کرمان هستیم.
وی گفت: تلاش می کنیم با نظارت وسمپاشی به موقع از گسترش این بیماری جلو گیری کنیم .
باغستانی با اشاره به اینکه سال زراعی جاری از سال های پرخطر از نظر شیوع بیماری زنگ گندم در کشور است از گندم کاران کشور خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک به کارشناسان جهاد کشاورزی استان خود اطلاع دهند.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری سن گندم نیز در کشور از استان هرمزگان آغاز شده است گفت: تا کنون از 13 هکتار از زمین های کشاورزی هرمزگان 120 هکتار کنترل شیمیایی شده است.
محمدعلی باغستانی افزود:مبارزه شیمیایی علیه این آفت در مزارع شهرستان های بندرعباس ، حاجی آباد ، رودان و بستک به صورت ردیابی و سم پاشی صورت می گیرد.
مبارزه با آفت سن گندم در مزارع هرمزگان از اوایل اسفند آغاز می شود و تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد.
وی گفت: در سال زراعی جاری حدود 2 میلیون هکتار از مزارع کشور در مقابل بیماری سن غلات سمپاشی می شوند.
پارسال کمتر از نیم درصد از گندمزارهای کشور دچار سن زدگی شدند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

کد خبر: 3819

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید