خبر فوری

ابوذر مهدی نخعی: مردم تخلفات انتخاباتی هرمزگان را به هیأت‌های بازرسی پیامک کنند

هرمزبان:رئیس هیئت بازرسی انتخابات هرمزگان گفت: مردم در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی، مراتب را به منظور رسیدگی از طریق پیامک به هیئت‌های بازرسی گزارش کنند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، ابوذر مهدی نخعی اظهار داشت: برهمین اساس و با توجه به رویکرد هر شهروند یک بازرس، سامانه هوشمند بازرسی انتخابات (سهبا) برای دریافت گزارش تخلفات از سوی مردم طراحی و راه‌اندازی شده‌است.

وی با بیان اینکه این سامانه دارای سه بخش است، خاطر نشان ساخت: در همین راستا، ارتباط مردم، بازرسان انتخابات و نامزدها با سامانه پیش‌بینی شده تا افراد مرتبط بتوانند موضوعاتی که از نگاهشان در برگزاری انتخابات با قانون همخوانی ندارد را اعلام کنند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات هرمزگان اظهار داشت: شماره‌های پیامک مربوط به هر شهرستان برای گزارش تخلفات انتخاباتی آن حوزه در سامانه سهبا موجود است.

وی ادامه داد: علاوه بر وجود این سامانه، هیأت بازرسی انتخابات هرمزگان، به منظور نظارت هرچه بیشتر بر مسایل مربوط به انتخابات، هیئت‌های بازرسی شهرستان‌ها را تعریف کرده که این هیئت‌ها عمدتا در دفاتر فرمانداری‌ها مستقر هستند.

نخعی تصریح کرد: براساس قانون و به منظور نظارت بر حسن اجرای انتخابات، در هر شعبه اخذ رأی یک نفر به عنوان بازرس وزارت کشور مستقر می‌شود و به ازای هر بیست شعبه یک سربازرس تعریف شده‌است.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات هرمزگان خاطرنشان ساخت: قانون 18 مورد تخلف انتخاباتی را مشخص کرده که از جمله آنها خرید و فروش آرا، تخریب و توهین کاندیداها، اخلال در نظم برگزاری انتخابات، پاره کردن پوسترها، رعایت نکردن قانون نوع تبلیغات، استفاده از اموال و اماکن دولتی است.

وی ادامه داد: مواردی از تخلفات انتخاباتی در هرمزگان به هیئت بازرسی انتخابات استان گزارش شده که عمده آنها ناشی از ناآگاهی فرد متخلف نسبت به این تخلفات است.

نخعی خاطرنشان ساخت: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هرمزگان در اتمام ادوار انتخابات گذشته شاهد کمترین تنش و انحراف در انتخابات بوده و همواره معدل خوبی در سطح کشور در این بخش داشته و امسال نیز در مقایسه با دیگر نقاط شرایط خوبی دارد.

از جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری هرمزگان، یک میلیون و 119 هزار و 93 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس / کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات هرمزگان

کد خبر: 3789

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید