خبر فوری

لیست نهایی داوطلبان انتخابات مجلس در هرمزگان

هرمزبان:رئیس دفتر شورای نگهبان در استان هرمزگان گفت: بر اساس اعلام دفتر مرکزی شورای نگهبان، 40 نفر از کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 3 حوزه غرب، مرکزی و شرق هرمزگان از امروز به مدت یک هفته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، ستاد انتخابات استان انجام شده‌است و همکاری خوبی در این زمینه میان همه دستگاه‌های مسئول در جریان است.

وی گفت: مجموعا 40 نفر از کاندیداهای واجد شرایط در استان هرمزگان مورد تایید هیئت مرکزی نظارت و شورای نگهبان قرار گرفتند که 21 نفر از حوزه مرکزی، 11 نفر از غرب و 8 نفر از حوزه شرق می‌توانند در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور یابند و از امروز به مدت یک هفته، رقابتی سالم و بدور از تخریب با همدیگر داشته باشند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان هرمزگان افزود: در حوزه غرب، سیدهاشم توانا مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. وی در مرحله قبل از سوی هیئت نظارت ردصلاحیت شده بود که پس از اعتراض و رسیدگی توسط ناظرین، مجوز حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دریافت کرد.

وی ادامه داد: در حوزه شرق یک نفر از تایید صلاحیت شده‌ها بدلیل تغییر حوزه انتخابیه و حضور در حوزه مرکزی انصراف خود را اعلام کرده بود که پس از رسیدگی و بررسی‌های لازم، مجوز حضور در حوزه مرکزی را دریافت نکرد و ردصلاحیت شد.

وحیدی افزود: سیدمحمد هاشمی‌نخل‌ابراهیمی که در حوزه مرکزی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بود، انصراف خود را از حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کتبا به دفتر شورای نگهبان اعلام کرد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان هرمزگان گفت: در حوزه مرکزی، آقایان محمدآشوری تازیانی، منصور آرامی، محمدحسن اباذری، علی‌اکبر ارجمندمنش، محمدصادق افتتاحی، جهانگیر بشکار، ابوالقاسم جراره، بهرام زاهدی، محمد سالاری، علی سلیمانی، مهدی شهامتی، محمد مالکی‌زاده، احمد مرادی، مهدی ملاحی، موسی مولاپرست، احمد نوحه‌گر، حسین هاشمی‌تختی‌نژاد، محمدیاسین یزدانی، مهران شاهی و خانم‌ها زیبا اقبالی‌فینی و مهدیه دهقانی مجوز حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دارا هستند.

وی افزود: در حوزه غرب هرمزگان، آقایان محمدطاهر بنازدل، سیدهاشم توانا، ناصر توکلی، احمد جباری، محمد حسن‌نیا، یوسف دیوانی، غلامحسین زارعی، خالد زمزم‌نژاد، ناصر شریفی، حسن فتاحی و مصطفی نادعلی‌نژاد افراد حاضر در انتخابات دهم هستند.

وحیدی ادامه داد: در حوزه شرق استان، آقایان محمد ترکمانی‌تمبکی، سیدمصطفی ذولقدر، حسین رئیسی، کورش زمانی، غلام سلطانی‌رزآبادی، منصور فرهادی، حمید قاسمی، سیدعبدالکریم هاشمی‌نخل‌ابراهیمی نیز از فردا با یکدیگر رقابت خواهند داشت.

وی با اشاره به توصیه‌هایی نسبت به کاندیداها نیز تاکید کرد: رعایت قانون و اخلاق، تخریب کاندیداهای رقیب، وعده‌های پوچ و بی‌مورد و از شعارهایی که در وظایف قوه مقننه نیست جدا خودداری شود و در حفظ شئون اسلامی کوشا باشند و انتخابات را به سمتی سوق دهند که موجبات حضور حداکثری مردم فراهم شود.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان هرمزگان با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر سلامت انتخابات اظهار داشت: بنا به فرمایشات حضرت آقا، رعایت قانون محور فعالیت مجموعه‌های اجرایی، نظارت و کاندیدا قرار گیرد و سعی شود به سلامت انتخابات کوچکترین خدشه‌ای وارد نشود.

وی با اشاره به آرامش و اطمینان خاطر به مردم هرمزگان مبنی بر برگزاری انتخاباتی سالم و پرنشاط به فارس گفت: فضای همکاری در عین رعایت قانون و توجه به وظایف، بین مجموعه اجرا و نظارت در حد خیلی خوبی است و انتظار میرود همان‌گونه که مردم هرمزگان در روز 22 بهمن‌ماه حماسه بزرگی را آفریدند و بیعت دوباره خود را با امام، شهدا و رهبری اعلام داشتند، در 7 اسفند نیز این حماسه را تکمیل و دست دشمنان اسلام را از رسیدن به اهداف شوم و پلیدشان کوتاه سازند.

منبع: آفتاب

کد خبر: 3751

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید