خبر فوری

عملیات احداث بند خاکی در شهرستان میناب پایان یافت

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در  هرمزگان ؛ بهرامی نژاد گفت: یکی از مهمترین برنامه های این اداره توسعه طرح های بیابانزدایی و آبخیزداری در نقاط مختلف شهرستان با هدف حفظ و  تثبیت خاک ، تغذیه سفره های زیرزمینی، پیشگیری از سیلاب است.

وی ضمن اشاره به وضعیت دشت میناب و خشکسالی های چند سال گذشته افزود : جمع‌آوری آب باران تا حدود زیادی حتی در ماه‌های خشک سال،میزان برداشت از  آب‌های زیرزمینی را کاهش داده و علاوه بر آن از فرونشست زمین در دشت ها جلوگیری می شود.

بهرامی نژاد گفت : این منطقه از لحاظ فقر پوشش و همچنین فرسایش خاک یکی از کانون های بحرانی شهرستان درخصوص ایجاد ریزگردها محسوب می شود بنابراین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب اقدام به احداث بند خاکی با توان ذخیره آب به حجم بیش از 625000 مترمکعب کرد تا علاوه تقویت پوشش گیاهی و شرب دام از آب ذخیره شده در جهت تامین آب مورد نیاز طرح های جنگلکاری استفاده شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب افزود : عملیات مذکور از اوایل سال جاری با مشخصات فیزیکی طول 1500 متر و ارتفاع 2 و نیم متر از اوایل سالجاری آغاز شده بود که با موفقیت به پایان رسید.

بهرامی نژاد تاکید کرد : یکی از روش های موثر در بحث مدیریت آب جلوگیری از هدر رفت آب از طریق اجرای بندهای خاکی است که علاوه بر ذخیره نمودن آب در سفره های زیر زمینی و چاه ها ، آب مورد نیاز  گونهای جنگلی ،حیات وحش و دامداری در ایام کم آبی سال را می تواند تامین نماید.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید