خبر فوری

گردانندگان کانال‌های تلگرامی مزاحم در چنگال قانون گرفتار شدند

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛سرهنگ حسن محمدنژاد اعلام کرد: با طرح شکایت یکی از هم‌استانی‌ها و با بیان اینکه شخصی ناشناس با انتشار مطالبی در قالب صوت، تصویر و فیلم از بنده در چندین کانال تلگرامی، مرا مورد تمسخر قرار داده و موجب هتک حیثیت بنده شده‌است. از این‌رو تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.

وی افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت و پس از انجام بررسی‌های لازم، مشخص گردید هر یک از کانال‌های مورد نظر توسط چندین نفر به هویت‌های معلوم مدیریت می‌شوند.

سرهنگ محمدنژاد گفت: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از روش‌های فنی و مهندسی اجتماعی، ادمین اصلی کانال‌های موردنظر را شناسایی کردند و با هماهنگی مقام محترم قضایی، متهمین را به این پلیس احضار نمودند. آن‌ها پس از حضور در این پلیس و مواجهه با ادله موجود ضمن اقرار به بزه انتسابی اقرار داشتند؛ مدتی است که ما به صورت مجزا در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ساخت کانالی نمودیم و در آن اقدام به انتشار مطالبی مشترک در قالب صوت، تصویر و فیلم از افراد و اقشار مختلف مردم در یکی از شهرستان‌های استان می‌کردیم و آن‌ها را به باد تمسخر می‌گرفتیم.

این مقام ارشد انتظامی توضیح داد: در بازجویی‌های به عمل آمده از متهمین، اقرار داشتند که علاوه بر خودشان چند نفر دیگر را هم به عنوان ادمین کانال انتخاب کردند تا اقدام به انتشار مطالب کذب نمایند و متهمین انگیزه خود از این اعمال مجرمانه را فقط سرگرمی عنوان کردند. در خاتمه با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا گردید.

وی با بیان اینکه مزاحمت سایبری جرم است، افزود: قانون‌گذار در قانون جرایم رایانه‌ای، مجازات حبس و جزای نقدی برای مزاحمان اینترنتی، تعیین نموده است؛ لذا هرگونه انتشار اطلاعات و تصاویر شخصی دیگران در فضای مجازی بدون اجازه و با نیت ایجاد مزاحمت جرم تلقی می‌شود و با عاملین آن برخوردی جدی خواهد شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید