خبر فوری
هرمزبان:رئيس ستاد هماهنگی خدمات سفری کشور گفت: با توجه به تعداد سفرهای هموطنان و ميزان استقبال آنان، خدمات سفر تا 17 فروردين ادامه دارد.

انجام بیش از 8 میلیون سفر در نوروز 97/ مازندران، گیلان و هرمزگان میزبان بیشترین مسافران

خدمات سفر تا 17 فروردين ادامه داردبه گزارش هرمزبان به نقل از گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محب خدايی، رئيس ستاد هماهنگی خدمات سفری کشور گفت:  امسال سعی کرديم در برنامه ريزی با توجه به حجم گسترده سفر هموطنان به شکلی عمل کنيم که بتوانيم بيشترين رضايت را به دست آوريم، در واقع برای دسترسی به اطلاعات، يکپارچه سازی اطلاعات را به عنوان يک پنجره واحد در دستور کار سفر کشور قرار داديم و در حال حاضر در ستاد خدمات سفری کشور، 20 دستگاه از جمله سازمان ها و وزارتخانه ها عضو هستند و براساس مصوبه سال 92 دولت بايد درجهت خدمات ارتقای سفر و سياستگذاری و نظارت فعاليت کنند.

وی با اشاره به تعداد سفرهای نوروزی سال 97 تاکنون گفت: از 27 اسفند 96 تا 3 فروردين سال 97 حدود 17 ميليون و 300 هزار نفر اقامت شب هموطنان در مراکز گردشگری، رفاهی، اقامتی و هتل ها به ثبت رسيده است و 19 ميليون و 300 هزار نفر بازديد از مراکز گردشگری داشته ايم و حدود 21 هزار بازديد نظارتی صورت گرفته است.

محب خدايی تصريح کرد: از لحاظ رشد نسبت به سال گذشته اقامت شب هموطنان 10 درصد افزايش داشته، بازديد از مراکز گردشگری 16 درصد افزايش و تعداد شکايت ها 46 درصد کاهش يافته است.

رئيس ستاد هماهنگی خدمات سفری کشور گفت: در خصوص برنامه های ويژه نوروز به نام نوروزگاه برای هموطنان ويژه برنامه های نوروزی 81 درصد رشد داشته و برنامه های جديدتری به اين برنامه ها اضافه شده است.

وی با اشاره به تعداد سفرهای حمل و نقلی هموطنان اظهار کرد: تعداد مسافرت هايی که از سيستم جاده ای استفاده شده 3 ميليون و 100 هزار نفر گزارش شده و سفر هوايی 3 ميليون و 600 هزار نفر، ريلی 790 هزار نفر و دريايی يک ميليون و 200 هزار نفر ثبت و گزارش شده است. با توجه به تعداد سفرهای هموطنان و ميزان استقبال آنان، خدمات سفر تا 17 فروردين ادامه دارد.

محب خدايی با اشاره به استان هايی که بيشترين سفرها در چند روز اخير در آن صورت گرفته است گفت: استان هايی همچون مازندران، گيلان، هرمزگان، خراسان رضوی، بوشهر، فارس و خوزستان به ترتيب استان های مورد استقبال مردم برای سفرهای نوروزی بوده اند.

وی با اشاره به توزیع سفر به سمت مناطق کمتر شناخته شده کشور برای هموطنان افزود: يکی از بحث های اصلی ما توزيع سفر به سمت مناطق کمترشناخته شده بود که خوشبختانه آمارهای ثبت شده نشان می دهد که استان هايی مانند مرکزی، چهارمحال و بختياری، آذربايجان شرقی، هرمزگان، قزوين و کرمانشاه توانسته اند در اين برنامه موفق عمل کنند و جذب گردشگر به سمت شهرهای خود داشته باشند.

محب خدايی با اشاره به دور دوم سفرهای نوروزی و بازگشت برخی از هموطنان از سفر گفت: ستاد خدمات سفری کشور بيانيه ای برای مسافرانی که در حال بازگشت هستند و کسانی که سفر خود را آغاز کرده اند صادر کرده و خواهش ما اين است که به اخبار هواشناسی مبنی بر شرايط جوی دقت کافی داشته باشند و حتما در مناطقی که پيش بينی چادر شده باشد اسکان يابند.

رئيس ستاد هماهنگی خدمات سفری کشور با اشاره به ساير برنامه های اين ستاد برای ديگر هموطنان افزود: برای هموطنان ديگر نيز امسال جشنواره هايی برای ترغيب کالای ايرانی و جايزه های ويژه ای برای شرکت کنندگان در جشنواره در نظر گرفته شده است که هموطنان می توانند در قرعه کشی آن شرکت کنند.

وی ادامه داد: جشنواره ديگری برای شهرهای کمتر شناخته شده در نظر گرفته ايم و جايزه های ويژه ای همچون خودرو برای کسانی که به اين شهرها سفر و در قرعه کشی شرکت کنند در نظر گرفته شده است.

محب خدايی با اشاره به عيدانه های ويژه هتل ها و مراکز تجاری کشور خاطرنشان کرد: هتل ها و مراکز تجاری در ايام نوروز تخفيف های ويژه ای بين 30 تا 50 درصد در شهرهای مختلف برای هموطنان در نظر گرفته اند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید