خبر فوری

ضرورت ارتقا سطح توانمندی‌های تخصصی نیروهای مدیریت بحران

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، «صفی‌الله کرامتی» در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خرم‌دره با اشار به روزهای پایانی سال، تصریح کرد: اعضای ستاد باید آمادگی بیش از پیش برای روزهای تعطیلات عید نوروز و مناسبت‌های پایانی سال داشته باشند.

وی اجرای مانور ساعت صفر را راهکاری ارزشمند برای سنجش آمادگی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران برشمرد و افزود: مانورهای ساعت صفر نمایش و مانوری فرضی از وقوع حوادث غیر مترقبه است.

این مسئول با تأکید بر این‌که با اجرای مانور ساعت صفر میزان آمادگی دستگاه‌ها مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پس از برگزاری این مانور هر یک از دستگاها باید در رفع نواقص و توسعه تجهیزات مورد نیاز اهتمام جدی داشته باشند تا در مواقع بحرانی مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با تأکید بر این‌که حضور دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در محل‌های وقوع حوادث از اهمیت زیادی برخوردار است، یادآور شد: لازم است نیروهای مدیریت بحران برای موفقیت در مواقع بحرانی در جهت بالا بردن توانمندی‌های تخصصی خود تلاش کنند.

در ادامه این جلسه نیز فرماندار خرم‌دره با اشاره به کولاک‌های سال‌های گذشته و مسدودی راه‌های ارتباطی، گفت: حوادث طبیعی همواره غیر مترقبه هستند، از این‌رو باید همواره آمادگی لازم برای مقابله با آنها به ویژه در روزهای تعطیل و پایانی سال وجود داشته باشد.

«حجت محمدی» با بیان این‌که مدیران بحران باید همواره و در هر لحظه در دسترس بوده و پاسخگو باشند، گفت: برگزاری مانورها برای سنجش میزان آمادگی دستگاه‌ها و ایجاد فضای فرضی و مشابه وضعیت‌های بحرانی برای مدیریت در شرایط وقوع حوادث غیر طبیعی انجام می‌شود .

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید