خبر فوری

برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهدا توسط مدرسه شاهد برخورداری

به گزارش هرمزبان به نقل از …، خبرگزاری برنا در هرمزگان با حضور مسئولان بنیاد شهید و آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن قدرانی از مسئولان این ناحیه آموزشی و مدیران مربوطه در مدرسه شاهد و همچنین تبریک مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: در قرآن کریم سوره‌ای ویژه در باب بزرگی و عظمت حضرت فاطمه زهرا داریم، که طی آن خداوند متعال این بانوی بزرگوار را کوثری برای حضرت محمد (ص) معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه وجود نازنین این حضرت یک فرصت بزرگ و الگویی قابل اعتنا برای مسلمانان است، اضافه کرد: امروز زنان و بانوان این ایران اسلامی پرچمدار نهضت شهادت و ایثار شده‌اند کما اینکه کسانی که در هشت سال دفاع مقدس جانانه از سرزمینمان دفاع کردند از دامن همین مادران و سیره متاثر از اهل بیت به جبهه‌ها روانه شدند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه نقش بانوان ایران اسلامی در رویدادها و وقایع انقلاب پررنگ است به مناسبت روز شهید و سالروز تاسیس بیناد شهید اشاره و، اضافه کرد: امروز نیز جوانان این مرز و بوم در میدانی دیگر وقتی که داعش و داعشیان برای منطقه و جهان اسلام خواب دیده بودند و در قدم های بعدی و نقشه‌های خود سودای ضربه زدن به جمهوری اسلامی را در سر می‌پروراندند، با جان و دل وارد عرصه شدند و راه را برای این کوردلان برای همیشه بستند و از طرفی حامیان آنها در منطقه و جهان متوجه عظمت ملت ایران شدند.

پاکدامن یادآور شد: ما امروز امانتدار خون شهدا و سیره الهی آنها هستیم که این نشست‌ها و مراسم یادبود نقش مهمی در بیان اهمیت مسئله دارد.

اصغر بهرامی سعادت‌آبادی نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدا اضافه کرد:‌امروز در واقع تبیین جایگاه شهدا و فرهنگ شهادت امری اساسی در حوزه آموزشی و پرورشی ماست که همگان به آن اهتمام ویژه‌ای دارند.

مریم عید‌ی مدیر مجموعه شاهد شهید برخورداری نیز در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم معنوی و مناسبتی در این مجموعه اضافه کرد: برگزاری این مراسم نه تنها ادای دین به شهدای عزیز است، بلکه خانواده‌ها و به ویژه دانش‌آموزان نیز با این مباحث آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

در بخش دیگری از این مراسم با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بندرعباس، مسئول حوزه مدارس شاهد اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، و مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران بندرعباس، از مجموعه فرهنگی شهید محسن حججی در مدرسه شاهد برخورداری بهره‌برداری شد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید