خبر فوری

افزایش 25 درصدی قیمت بلیت شناورها از هرمزگان به قشم

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکشنبه هفته گذشته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح جدیدترین وضعیت رسیدگی به سانحه نفتکش سانچی گفته بود:به زودی 3 شناور با ظرفیت 150 نفری به شناورهای استان هرمزگان اضافه می‌شود و در مجموع در این استان حدود 5000 صندلی برای سفرهای در نوروز 97 فراهم شده است.

وی با بیان این‌که مسافران از سه روش اینترنتی، فیزیکی (حضوری) و پایانه یکی از بانک‌ها می‌توانند بلیت سفرهای دریایی را تهیه کنند، افزود در ایام عید شناورهای لندی‌کرافتو برخی لنج‌ها (که توانایی حمل مسافر دارند) به این شناورها اضافه می‌شود و در مجموع حدود 100 شناور با 10 هزار صندلی در ایام نوروز به جابجایی مسافران دریایی و خودرو کمک می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که نرخ سوخت شناورها بر اساس فوب خلیج‌فارس محاسبه می‌شود، تصریح کرد: در حوزه نوسازی شناورها، برخی از شناورها که امتیاز آنها زیر 50 درصد بود از رده خارج شدند. شناورهایی که امتیاز آنها بین 50 تا 70 بود فرصت یکماهه برای نوسازی دادیم و سومین دسته نیز شناورهایی است که امتیاز آنها کامل بود و به کار خود ادامه دادند.

وی درباره قیمت بلیت شناورها نیز گفت:‌ سازمان بنادر در این بخش دخالتی ندارد اما در عین حال به‌عنوان حاکمیت نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد.

در حالی معاون سازمان بنادر بر نظارت این زیرمجموعه وزارت راه بر قیمت حمل‌ونقل دریایی مسافری تاکید کرده که خبر می‌رسد نرخ بلیت شناورهای لندی‌کرافت در مسیرهای بندر پُهل به لافت در قشم 25 درصد افزایش یافته است.

بر این اساس کرایه حمل با احتساب عوارض از پُهل به لافت به 69 هزار و 480 تومان افزایش یافته است. سهم منطقه آزاد قشم از این کرایه 39900 تومان، عوارض دهیاری پُهل 3000 تومان، بیمه و خدمات 580 تومان،‌ گمرک 2000 تومان، عوارض شورای لافت و بخش مرکزی قشم 1500 تومان و کرایه حمل از پُهل به لافت 22500 تومان است.

کرایه حمل از بندر پُهل به لافت برای قشموندان که کارت شهروندی قشم را دارند، 43 هزار و 80 تومان است. شهروندان جزیره قشم به ترتیب 15000 تومان و 1500 تومان عوارض به منطقه آزاد قشم و دهیاری پُهل پرداخت می‌کنند.

همچنین کرایه حمل خودرو از بندر لافت به پُهل 22500 تومان است، در مجموع کرایه رفت و برگشت خودروهای سواری از بندر پُهل به لافت 91 هزار و 980 تومان است. این قیمت برای قشموندان 65 هزار و 580 تومان است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید