خبر فوری

در تاریخ انقلاب اسلامی سه سیزده آبان مهم را می توانیم ببینیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی، حجت الاسلام غلامرضا محب زاده طی سخنانی در جمع دانش آموزان و اقشار مختلف مردم،با اشاره به نامگذاری سیزدهم آبانماه به روز دانش آموز اظهار داشت: ما در کشور 36000 شهید دانش آموز و 3000 معلم و فرهنگی شهید را تقدیم انقلاب نموده ایم و دانش آموزان، دانش پژوهان و دانشجویان نقش برجسته ای در تثبیت نهال نوپای انقلاب اسلامی داشتند.

وی بیان داشت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی شاهد سه سیزده آبان مهم و سرنوشت ساز هستیم. مدیر آموزش و پرورش ابوموسی افزود: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است و هرکدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

محب زاده با اشاره به 13 آبان 43 و ماجرای تبعید امام (ره) اظهار داشت: اولین سیزدهم آبان مربوط به سال 1343 و جریان کاپیتولاسیون است که این لایحه در دولت اسدالله علم در مجلس تصویب شد و به تأیید شاه ملعون رسید و آمریکایی ها از مصونیت سیاسی و قضایی برخوردار شدند.

وی افزود: امام خمینی (ره) در درس خارج فقه خود در رابطه با این مسئله افشاگری نموده و مخالفت خود را ابراز نمودند و همین مسئله باعث شد ساواک شبانه امام را به تهران منتقل و پس از آن به ترکیه تبعید نماید.

محب زاده همچنین در رابطه با نامگذاری سیزدهم آبانماه به روز دانش آموز اظهار داشت:  چهارده سال بعد و در 13 آبان 1357، دانش آموزان همراه با دیگر جوانان و اقشار مختلف جامعه در دانشگاه تهران جمع شدند و با صدای رسا شعار الله اکبر سردادند.

مدیر آموزش و پرورش ابوموسی افزود: در ابتدا مأموران چند گلوله گاز اشک آور در میان جمعیت شلیک نمودند ولی دانش آموزان با اینکه به سختی نفس می کشیدند صدای خود را رساتر نموده و  با صدای بلندتر و با فریاد الله اکبر بر تن مأموران شاه لرزه افکندند.

وی  اضافه کرد:  با تیراندازی مأموران شاه جوانان و نوجوانان یکی پس از دیگری به خاک و خون افتادند و 56 دانش آموز شهید شدند.

محب زاده با اشاره به 13 آبان 1358 و تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: امام راحل (ره) در پیامی تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم و بزرگتر انقلاب اول نامیدند.

مدیر آموزش و پرورش ابوموسی تصریح کرد: آمریکایی ها از آغاز انقلاب تاکنون به دشمنی با ما پرداخته اند اما نهال انقلاب اکنون به درخت تنومند و پرثمری تبدیل شده است و این نشان دهنده شکست آمریکا در دشمنی است.

وی افزود: قدرت و عظمت انقلاب که آمریکا و جهانخواران را شکست داد برخاسته از دین و اعتقاد مردم به امامت و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت است.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید