خبر فوری

اعلام گزارش نهایی تحقیق و تفحص از «صندوق ذخیره فرهنگیان» تا سه هفته دیگر

محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «نتایج جلسه گذشته کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان»، اظهار داشت: در ادامه جلسات، کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گزارشات خود را ارائه داد.

وی ادامه داد: در این جلسه موضوع شرکت‌هایی که زیرنظر صندوق ذخیره فرهنگیان کار می‌کردند، بررسی شد و در نتیجه در مجموع این شرکت‌هایی که مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته بودند، همگی به اتفاق دارای تخلف بودند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: برخی تخلفات ناشی از عدم رعایت مقررات و برخی نیز کاملاً به صورت عمدی صورت گرفته است.

زاهدی خاطرنشان کرد: از قِبل این تخلفات ضرر و زیان جدی به شرکت‌ها و به تبع آن، به صندوق ذخیره فرهنگیان وارد شده بود.

وی یادآور شد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس باید روزانه در حد نیم ساعت برای ارائه مباحث آماده شویم و در جلسه گذشته از برخی وزرای آموزش و پرورش برای حضور در کمیسیون آموزش دعوت کرده بودیم، اما به دلیل اینکه فرصت کافی نبود این جلسه را لغو کردیم؛ چرا که باید زمانی جلسه را برگزار کنیم که گزارش نیم صفحه‌ای آماده شده و بتوانیم به آنها ارائه دهیم، اما به دلیل اینکه این گزارش آماده نشده بود جلسه با وزرای آموزش و پرورش را لغو کردیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ابراز داشت: وزرای آموزش و پرورشی که به نحوی احساس می‌شود در زمان مسئولیت آنها تخلفاتی مانند تخلفات قانونی، آیین‌نامه‌ای و یا کشف یک فساد در آن دوران اتفاق افتاده بود، برای ارائه گزارش دعوت شده بودند.

زاهدی در خصوص «زمان اعلام نهایی نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان»، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا سه هفته آینده گزارش مربوطه را به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید