خبر فوری

افزایش مرگ پرندگان در برخی از مناطق شهرستان جاسک

‌‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، ‌رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان جاسک در این خصوص گفت: در بررسی‌های کارشناسی مشخص شد نوعی از کبوتر سانان به اسم قمری در جاسک دچار مرگ شده‌اند.

علی رنجبر افزود: گونه قمری از پرندگان حساس هست و علت مرگ این نوع را می‌توان گرمازدگی حدس زد، ولی تا مشخص شدن دقیق جواب نمونه‌های آزمایشگاهی نمی‌توان دلیل قطعی مرگ این پرندگان را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: کارشناسان محیط‌زیست و دامپزشکی نمونه‌برداری‌های لازم را برای بررسی در آزمایشگاه‌های مرکز استان انجام داده‌اند.

رنجبر تصریح کرد: آمار دقیقی از تعداد تلفات این پرندگان در دست نیست ولی با توجه به وسعت منطقه تعداد قمری‌های مرده زیاد است.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان جاسک خاطرنشان کرد: بیش‌ترین ناحیه مرگ این پرنده در کنار و نزدیکی آب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، به گفته‌ی اهالی منطقه مرگ‌ومیر این پرنده از دو هفته قبل شروع‌ شده است‌. این پدیده در ۶ روستای کروچ، بند بست، اسپیتل، ککی، کنتکی و هون دهستان گابریک اتفاق افتاده است که گابریک در ۵۵ کیلومتری شرق شهر جاسک قرار دارد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید