خبر فوری
احد قویدل فر : اتصال چهار روستای رودان به شبکه ملی اطلاعات

احد قویدل فر : اتصال چهار روستای رودان به شبکه ملی اطلاعات

هرمزبان – احد قویدل فر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان از اتصال چهار روستای شهرستان رودان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

احد قویدل فر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در رودان اظهار داشت: وزارت ارتباطات در دولت مردمی سه راهبرد اساسی را دارد که اولین آن توسعه شبکه ملی ارتباطات که مورد تاکید فراوان مقام معظم رهبری هم می باشد.

وی افزود: در همین راستا و در مصوبات شورای عالی فضای مجازی کشور سند طرح کلان و معماری شبکه ملی ارتباطات بنا نهاده شده است که شبکه ای امن، پایدار و پر سرعت محسوب می شود و تمام کشورهای دنیا در این امر در حال پیشرفت هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت: طبق آن سند باید ۵۳ تکلیف اجرایی و شبکه ملی اطلاعات بطور کامل در کشور پیاده شود که از این ۵۳ تکلیف ۳۸ مورد مستقیماً به وزارت ارتباطات مرتبط است.

وی بیان داشت: یکی از تکالیف مهم بحث دسترسی مردم به شبکه ملی ارتباطات است که به تفکیک در خانواده های شهری مشخص است و در روستاها نیز برای روستاهای بالای ۲۰ خانواده تعیین شده است.

قویدل فر خاطر نشان کرد: بحث هوشمند سازی و توسعه دولت الکترونیک و توسعه اقتصاد دیجیتال دیگر راهبرد ها موجود در این طرح است.

وی اضافه کرد: بدنبال آن هستیم که از بستر شبکه ملی ارتباطات برای توسعه اقتصاد دیجیتال استفاده شود.

وی با بیان اینکه روند توسعه شبکه ملی ارتباطات در شهرستان رودان آغاز شد، گفت: تاکنون روستاهای دهماتون، آبگزان ، سمیلان و خاربجگان به این شبکه متصل شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان ادامه داد: روستا چهار دهنه ایی رودان  نیز با توجه با انجام هماهنگی های لازم با وزارت ارتباطات در سال ۱۴۰۲ به شبکه ملی ارتباطات متصل خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: هدف اصلی پایدار کردن پروتکشن فیبر نوری در شهرستان رودان است و این طرح را نیاز با انجام مطالعات لازم طی سال ۱۴۰۲ پیگیری خواهیم کرد.

پایان پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید