خبر فوری

سفر استان هرمزگان به بخش رودخانه شهرستان رودان / دیدار با نمایندگانی از جامعه عشایری استان / برای اجرای طرح های آبخیزداری اعتبار ویژه ای در نظر خواهیم گرفت

هرمزبان –  مهدی دوستی استان هرمزگان در سفر به بخش رودخانه شهرستان رودان با دیدار نمایندگانی از جامعه عشایری استان دیدار کرد. وی گفت: برای اجرای طرح های آبخیزداری اعتبار ویژه ای در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، استاندار هرمزگان در سفر به بخش رودخانه رودان ضمن دیدار با نمایندگانی از جامعه عشایری استان در جریان مطالبات، دغدغه‌ها و نقطه نظرات آن‌ها قرار گرفت و بر لزوم حمایت از طرح های تولیدی این قشر تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز جمعه نخست با حضور در شهرستان رودان بر سر مزار سردار شهید حاج علی حاجبی برنامه خود در بخش رودخانه را آغاز و از برخی از طرح‌های فرهنگی شهر زیارتعلی بازدید کرد.

وی در ادامه راهی دشت مسافرآباد، محل استقرار عشایر بخش رودخانه شد و ضمن دیدار با نمایندگانی از جامعه عشایری استان در جریان مطالبات، دغدغه‌ها و نقطه نظرات آن‌ها قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در جمع عشایر این منطقه ضمن تبیین نقش جامعه عشایری در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد:در بزرگی عشایر امام(ره) و رهبر معظم انقلاب فرمایش ویژه‌ای دارند و توصیه‌هایی نیز به مسوولان دارند که امیدواریم بتوانیم به آن عمل کنیم‌.

دوستی عنوان‌کرد: امروز خدمت جامعه عشایری رسیده‌ایم تا ضمن بررسی میدانی مسائل و مشکلات و شنیدن دغدغه‌های آن‌ها بتوانیم تصمیماتی برای حل آن‌ اتخاذ کنیم.

وی تصریح‌کرد: ما موظف به پاسخگویی به تمامی اقشار جامعه هستیم و همچنین فضای زیست بهتری را برای آن ها فراهم کنیم، بر این اساس برای رفع کمبودهای عشایر منطقه نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: یکی از اولویت‌های منطقه، اجرای طرح های آبخیزداری است که برای آن اعتبار ویژه‌ای در نظر خواهیم گرفت و از ابتدای سال آینده بر اساس مطالعات انجام شده طرح‌های آبخیزداری را آغاز خواهیم کرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از پنل‌های خورشیدی برای حل مشکلات برق منطقه، عنوان‌ کرد: با توجه به فضای مطلوب دشت مسافرآباد می‌توان به سمت کارهایی چون پرورش زنبور عسل یا تولید انبوه دام رفت و در رابطه با ایجاد مراکز فرآوری خوراک دام نیز این آمادگی وجود دارد تا تسهیلات مورد نیاز را به طور کامل تخصیص دهیم.

دوستی ابراز کرد: در اولین فرصت با هماهنگی فرماندار رودان گروه‌ جهادی پزشکی برای ارائه خدمات رایگان درمانی به منطقه اعزام خواهد شد، ضمن اینکه برای تقاضای احداث خانه بهداشت و تامین زیرساخت‌های آموزشی نیز برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود.

مسأله بومی شناختن عشایر را در سطح ملی پیگیری می‌شود

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، در پاسخ به دغدغه عشایر مبنی بر بومی شناخته شدن در یکی از استان‌های محل کوچ، عنوان‌کرد: اگر قانون ظرفیتی دارد باید به طور حتم استفاده شود اما اگر امکانی هم دیده نشده در سطح ملی این مساله را پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان‌ کرد: لازم است نماینده‌ای از جامعه عشایری برای ارتباط با مدیریت عالی استان مشخص و معرفی گردد و در این حوزه نیز آمادگی همکاری وجود دارد.

استاندار هرمزگان همچنین با حضور در دهستان رودخانه‌ بر رودان ضمن حضور در منزل شهید والامقام مراد سالاری با خانواده این شهید بویژه مادر شهید دیدار و دلجویی کرد.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید