خبر فوری
استاندار هرمزگان : آموزش کودکان خیابانی و اتباع بیگانه با جدیت دنبال شود

استاندار هرمزگان : آموزش کودکان خیابانی و اتباع بیگانه با جدیت دنبال شود

هرمزبان – مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: آموزش کودکان خیابانی و اتباع بیگانه با جدیت دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر ، مهدی دوستی عصر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان ضمن بررسی مصوبات جلسات پیشین، اظهارداشت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی باید به اهمیت آمورش و پرورش واقف باشند چرا که اگر ما بتوانیم آموزش و پرورش را به درستی مدیریت کنیم آینده‌ی کشور تأمین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت شورای آموزش و پرورش کمتر از شورای برنامه‌ریزی نیست، خواستار توجه ویژه مدیران به اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش شد و به دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تاکید کرد که توزیع قرص آهن در سطح مدارس دخترانه را تسریع بخشد.

استاندار هرمزگان، عنوان‌کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تکلیف کرده‌اند که باید زمینه‌ی تحصیل و آموزش برای همه حتی اتباع بیگانه به وجود آید بنابراین آموزش و پرورش بایستی، تحصیل کودکان کار و خیابانی را جدی بگیرد و به هر طریقی ولو با دایر کردن چادر در کنار خیابان‌ها این موضوع را پیش ببرد چرا که ما نمی‌توانیم نسبت به آینده‌ی کسی بی تفاوت باشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با اشاره به اجرای اردوی راهیان پیشرفت در هرمزگان و استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور از آن بیان‌کرد: مقصد بخش عمده‌ای از اردوهای راهیان پیشرفت پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس است اما بایستی با برنامه‌ریزی دقیق از ظرفیت سایر صنایع استان نیز استفاده شود.

دوستی افزایش ضریب موفقیت دانش‌آموزان در کنکور را هدفی مهم برای استان دانست و ادامه داد: با دبیرستان البرز توافق کردیم که رفع ایراد تخصصی دانش‌آموزان را بر عهده بگیرد و اولویت ما هم در اجرای این طرح با مناطق حاشیه‌ای و محروم خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی متخصص منطبق با چشم‌انداز توسعه‌ای استان تاکیدکرد: در خصوص هنرستان‌های جوار ۳۱ هنرستان را برای چهارسال آتی هدفگذاری کرده ایم که ۷ هنرستان از این بین در سال جاری راه‌اندازی شد از این رو تاکید داریم هدفگذاری برای تاسیس هنرستان‌های جدید در سال تحصیلی پیش‌رو انجام و اعلام شود چرا که این طرح برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است‌.

استاندار هرمزگان با اشاره به چشم انداز هرمزگان در توسعه صنعت فولاد، گفت: یکی از ایرادات وارده به آموزش و پرورش این است که سرفصل‌های درسی منطبق با نیاز صنعت نیست و ما این موضوع را با صنایع مطرح کردیم که هر کدام از صنایع متولی بازبینی و آماده‌سازی سرفصل‌های درسی شوند چرا که معتقدیم بچه‌های هرمزگان چیری از کسانی که در صنعت فولاد آلمان کار می‌کنند کم ندارند و اگر وقت بگذارید و درست آموزش دهید قطعاً استعدادهایشان شکوفا خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز لازم است برای دانش‌آموزان کنکوری برنامه‌ریزی مدونی انجام شود تا این فرصت از میان نرود ضمن اینکه لازم است معلمانی نیز در این ایام در دسترس باشند تا در صورت نیاز اشکالات دانش‌آموزان برطرف شود.

دوستی تاکیدکرد: در ایام عید امکانات فرمانداری ها و بخشداری ها نیز در مناطق محروم پای کار خواهد بود تا دانش‌آموزان بتوانند از امکانات ان‌ها استفاده کنند.

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید