خبر فوری
الهام یاوری : حضور بیش از ۵۵ هزار دانش‌آموز سمپادی در برنامه‌های علمی و فناورانه/ اولین گروه دانش‌آموزان سمپادی راهی اردوی راهیان پیشرفت نورانی شدند

حضور بیش از ۵۵ هزار دانش‌آموز سمپادی در برنامه‌های علمی و فناورانه/ اولین گروه دانش‌آموزان سمپادی راهی اردوی راهیان پیشرفت نورانی شدند

هرمزبان – الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست خبری با اصحاب رسانه از حضور بیش از ۵۵ هزار دانش‌آموز سمپادی در برنامه‌های علمی و فناورانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، الهام یاوری در نشست خبری که به مناسبت برگزاری نمایشگاه دستاوردها و طرح‌های پژوهشی برتر دانش آموزان سمپاد برگزار شد، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدارس سمپاد از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که از امروز انجام می‌شود.

وی افزود: اردوی راهیان پیشرفت نورانی را نیزدر دستورکار داریم که اولین گروه از دانش آموزان سمپاد روز گذشته راهی این سفر شدند. سمپادی‌ها علاوه بر توانمندی آموزشی و پرورشی در ساحت‌های تربیتی شش‌گانه، به دنبال کسب و ارتقای توانمندی در انجام پژوهش‌های علوم پایه نیز هستند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه دانش آموزان پژوهشگر ما در صدد آن هستند که یافته‌های خود را در اختیار سایر همکلاسی‌های خود قرار دهند گفت: دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه در نمایشگاه دستاوردها و طرح‌های پژوهشی حضور دارند.

الهام یاوری ادامه داد: معتقدیم پژوهش مقوله مهمی است و با یادگیری روش‌های پژوهش نظام‌مند، شبکه انسانی ارزشمندی میان سمپادی‌ها شکل می‌گیرد و می‌تواند زمینه ساز فعالیت‌های اثرگذار در آینده باشد. به همین خاطر شعار چشم اندازی سمپاد، «هر نیاز کشور، یک سمپادی آماده اثرگذاری» و در واقع همان هدف نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی است.

وی به برگزاری اردوی راهیان پیشرفت نورانی نیز اشاره و اظهار کرد: دو جریان ارزشمند پس از انقلاب در کشور داشتیم که هر دو موجب شکوفایی استعدادها و اعتلای سبک زندگی ایرانی شد؛ جریان اول، دفاع مقدس بود که دستاوردهای دفاعی، فرهنگ غنی خودباوری و اتکا به خداوند و پشتکار را به همراه داشت.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: جریان بعدی رشد علمی کشور است. علی رغم همه تحریم‌ها، جوانان تلاش کردند رشدی متناسب با فرهنگ خودمان شکل بگیرد و توانمندی‌های کشورمان به اثبات رسید. اردوهای راهیان پیشرفت نورانی به دنبال آن است که نشان دهد بسیجی بودن و تلاش برای رشد کشور در حیطه‌های مختلف امکان‌پذیر است. راهیان پیشرفت نورانی این مفهوم را منتقل می‌کند که اگر می‌خواهیم در کشور موثر باشیم لازم است از استعداد خود در مسیر رفع نیاز کشور بهره بگیریم و با خودباوری از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

الهام یاوری با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای رشد ساحت‌های تربیتی شش‌گانه مورد انتظار سندتحول بنیادین به طور جدی مدنظر ماست اظهار کرد: بیش از ۵۵ هزار دانش آموز را در برنامه‌های متنوع علمی و فناوری پوشش دادیم و دانش آموزان توانستند کسب تجربه کنند. جشنواره‌هایی چون فردوسی و فیلم کوتاه دانش آموزی، کنگره ملی قرآن و المپیاد ورزشی با همین رویکرد اجرایی شدند.

وی افزود: راهی طولانی در پیش داریم و شاید اهداف تربیتی دیربازده باشند، اما به خداوند و توان همکاران خود امید داریم و می‌دانیم دانش آموزان در مسیر تربیتی در جهت اعتلای خود و کشور گام برمی‌دارند.

الهام یاوری پیش از این نیز در این باره توضیحاتی ارائه کرده و گفته بود که ســازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به منظور توســعه، تعمیق و ترویج فرهنگ پژوهش، مطالعه و نوآوری، شــناســایی و معرفی اســتعدادهای دانش‌آموزان مدارس ســمپاد در زمینه های مختلف علمی و فناوری، اولین نمایشـگاه دسـتاوردها وطرح های پژوهشی برتر دانش آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم سمپاد کشور را بـا همکـاری اداره کل آموزش و پرورش شـــهر تهران به عنوان دبیرخانه کشوری برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: انتخاب و ارسال طرح‌های برتر هر استان بر اساس سهمیه اعلام شده با تایید دبیرخانه استان است که طرح های منتخب اسـتانی از میان طرح های منتخب مدارس استعدادهای درخشان (طی ٣ سال تحصیلی اخیر) در جشنوارها، کارسوق ها و … انتخاب شده است.

الهام یاوری با اشاره به رشته‌های مورد پذیرش در این دوره از نمایشگاه افزود: دانش آموزان مجاز بوده‌اند در رشته‌های برق و الکترونیک، کشاورزی و منابع طبیعی ، کامپیوتر، فیزیک و نجوم، مکاترونیک، شیمی، مکانیک، علوم اجتماعی و روان شناسی، عمران و معماری، ریاضی، علوم زیستی و پزشکی، هنر، علوم دینی و قرآن پژوهی، سلول‌های بنیادی، فناوری نانو، زبان و ادبیات فارسی، علوم شناختی، زبان انگلیسی، فناوری هسته‌ای و نظامی، هوش مصنوعی، علوم انسانی و فلسفه و کسب و کار آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: فرآیند ارسال آثار از دی ماه آغاز شده است و متقاضیان تا سوم بهمن فرصت داشتند تا آثار را به دبیرخانه ارسال کنند همزمان با این فرآیند مراحل داوری نیز انجام می شد تا طرح‌هایی که در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شوند علاوه بر نو و بدیع بودن دارای کیفیت لازم باشند.

وی اظهار کرد: با همت مدیران و مسئولان مدارس و روسای ادارات استعدادهای درخشان سراسر کشور از سال‌های آتی نمایشگاه آثار دانش آموزان با ظرفیت‌های بالاتری به صورت متمرکز و کشوری برپا خواهد شد.

این نمایشگاه در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می شود

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید