خبر فوری
هفدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در جنوبی ترین نقطه ایران جزیره ابوموسی برگزار شد

هفدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در جنوبی ترین نقطه ایران جزیره ابوموسی برگزار شد

هرمزبان – هفدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور شاعرانی از کشورهای مختلف ، در جنوبی ترین نقطه ایران جزیره ابوموسی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، خبرگزاری تسنیم در گزارشی به برگزاری حشنواره بین المللی شعر فجر در جزیره ابوموسی پرداخت و نوشت: در این جشنواره شعر شاعرانی از کشورهای سوریه(حسن بعیتی)، تاجیکستان(عسگر حکیم اف، مرحمت عالم اوا، شاه منصور و شاه میرزا)، پاکستان(احمد شهریار، سید احمد حسین حسینی و علی کمیل قزلباش)، جمهوری آذربایجان(زامیق محموداف)، هند(سید نقی عباس کیفی)، ازبکستان(جعفر محمد) و افغانستان(سیدسکندر حسینی، محمدکاظم کاظمی) حضور داشتند و اشعار خود را برای داوری ارسال کردند.

خبرگزاری موج هرمزگان نیز با اشاره به برگزاری این رویداد نوشت: «رضا اسماعیلی» دبیر هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، برگزاری این جشنواره در ابوموسی را به فال نیک گرفت و گفت: تمرکززدایی از جشنواره شعر فجر و حضور این برنامه فراگیر ملی و بین‌المللی در شهرهای مختلف ایران اسلامی می‌تواند ظرفیت‌های ادبی شهرستان‌ها را نیز معرفی و بهره‌گیری از این مواهب ادبی را برای علاقه مندان فراهم کند.
اسماعیلی ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های ادبی شهرهای مختلف کشور نظیر معرفی منتقدان ادبی، مشاهیر ادبی، شاعران نوجوان و جوان مستعد، رونمایی از کتاب‌های شاعران جوان، و… در این جشنواره می‌تواند مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا نیز به پوشش این رویداد پرداخت و از قول ادریس قریشی فرماندار ابوموسی نوشت: جایگاه شعر و ادب نزد ما ایرانیان بسیار والاست و با توجه به اهمیت شعر در کشور، مقام معظم رهبری بارها در محفل ادبا و شاعران شرف حضور یافته اند.
وی اظهار کرد: این جشنواره برای اولین بار در سطح بین‌المللی و با این وسعت در شهرستان ابوموسی برگزار می شود و انشاالله نقطه آغازی برای برگزاری جشنواره های بین المللی در آینده باشد.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید