خبر فوری

اولین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد

هرمزبان – اولین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان هرمزگان ویژه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بندرعباس برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری شبستان ، نخستین جلسه استانی کمیته مساجد ستاد دهه فجر با حضور اعضای این کمیته در سالن اجتماعات رودکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان تشکیل شد.

اسلام خواجه یی، مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان هرمزگان در این جلسه به تبیین نقش محوری مساجد در شکل گیری، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی پرداخت و نسبت به بازتعریف کارکرد مسجد در جامعه به ویژه در ایام‌الله دهه فجر تاکید کرد.

وی با اشاره به شکل گیری اساس و پایه انقلاب اسلامی از مساجد، گفت: استنرار و بقای انقلاب اسلامی نیز در گرو تقویت و پویایی و آبادانی معنوی مساجد است و از این رو باید به مساجد توجه ویژه ای شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان به سیاست و شعار دولت سیزدهم مبنی بر «نهضت بازگشت به مساجد» اشاره و تاکید کرد: جایگاه مساجد در برنامه‌های بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید برجسته باشد.

وی افزود: برنامه های کمیته مساجد نیز باید در جهت آیین های جشن مسجدمحور و مردم پایه با ابعاد و شاخص های ملی باشد.

خواجه یی با اشاره به حضور مردم در صحنه و همراهی نکردن با توطئه دشمنان در اتفاقات چند ماه گذشته کشور که موجب شکست جنگ ترکیبی استکبار جهانی و ایادیش شد، گفت: بنابراین باید امسال دهه فجر را ویژه‌تر در مساجد و سطح محلات گرامی می داریم.

وی بیان خدمات نظام را امری ضروری و از واجبات دانست و تاکید کرد: خدمات نظام باید در دهه فجر برای مردم بازگو و به شبهاتی که در فضای مجازی است پاسخ داده شود تا نسل جوان انقلاب نسبت به آینده انقلاب امیدوار شوند.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان هرمزگان در ادامه به تشریح برنامه های شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد ویژه ایام الله دهه فجر پرداخت و بیان کرد: اجرای باشکوه جشن پیروزی انقلاب اسلامی، تبیین نقش رهبری و همچنین مشارکت مردم در پیروزی انقلاب، انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی به نسل نو، فراهم آوردن زمینه انس و الفت مردم با آموزه های اصیل انقلاب و مسجد، ایجاد شور و شوق انقلابی و تقویت عزت نفس ملی و بهره مندی عادلانه تمام مناطق استان از امکانات برگزاری جشن انقلاب ازجمله اهداف برگزاری جشن پیروزی انقلاب در کانون هاست.

وی گفت: جشنواره فجر انقلاب مشتمل بر ویژه برنامه های فجرانه(آذین بندی محله پیرامون مسجد)، حرف حساب(محتوای پلاکارد، عکس نوشته، پیام کوتاه و تولید شعار برای راهپیمایی 22 بهمن)، سهم من(معرفی دستاوردهای انقلاب در قالب ویدئو یک دقیقه ای)، مترسک ها(ساخت، نمایش و نهایتا آتش کشیدن مترسک های استکبار جهانی)، چغک(مسابقه کتابخوانی ویژه 13-19 ساله ها) و پلاکارد نویسی(زیباترین و خلاق ترین تمرین اثر دست ساز مردمی) از شاخص ترین برنامه هاست.

خواجه یی افزود: میثاق(تجدید میثاق با آرمان های امام و انقلاب از طریق صدور و چاپ بیانیه بر روی بنر و امضای طومار در مساجد) و سرود(اجرای میدانی سرود در میادین اصلی شهر و همچنین برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آوای مسجد ویژه برادران به میزبانی کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور شهرک توحید بندرعباس) از دیگر برنامه ها است.

وی، جهاد تبیین(برگزاری سلسله نشست ها با حضور سخنرانان بومی)، تربیون آزاد(ایجاد فضای پرسش و پاسخ با حضور مسئولان و سخنرانان خبره و مسلط در مساجد)، نقش پرچم(دایر کردن غرفه گریم چهره کودکان در مسیر راهپیمایی) و جشنواره نقاشی شکوه انقلاب(ویژه کودکان و نوجوانان) را برخی دیگر از ویژه برنامه های بزرگداشت دهه فجر در کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ذکر کرد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اضافه کرد: برگزاری نخستین جشنواره سرود ویژه خواهران زیر ۱۵ سال، جشنواره تئاتر خیابانی «جوانه» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی شهرستان میناب و جشنواره جهاد تبیین با عنوان « آنچه من از جهاد تبیین می دانم » در قالب فیلم، عکس نوشته و پیام از دیگر برنامه ها است.

گفتنی است؛ این جلسه با هدف برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های دهه فجر در سطح مساجد استان هرمزگان برگزار شد.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید