خبر فوری

مهرداد حسن‌زاده : کشاورزان هرمزگانی اقدامات لازم را برای محافظت از محصولات در برابر سرما انجام دهند

هرمزبان – مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: کشاورزان هرمزگانی اقدامات لازم را برای محافظت از محصولات در برابر سرما انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: کشاورزان با توجه به هشدار کاهش دما بین سه تا هشت درجه سانتیگراد در این استان اقدامات لازم را برای محافظت از محصولات انجام دهند.

مهرداد حسن‌زاده گفت: همچنین پوشاندن نهال‌های جوان در برابر سرما و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها به همراه تنظیم رطوبت درون آن‌ها از جمله کارهایی است که بایستی انجام شود.

او گفت: علاوه‌بر موارد گفته شده مدیریت مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف و داشتن مصرف بهینه انرژی هم مد نظر مردم باشد.

حسن زاده گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی هرمزگان شرایط دریا در روز جاری و روزهای آینده مواج بوده و به همین دلیل از مردم تقاضا داریم در این شرایط آب و هوایی از شنا در دریا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: علاوه‌بر آن وزش باد شدید شمال شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت با احتمال گرد و خاک و افزایش ارتفاع موج در محدوده ۲۰۰ سانتیمتر (۷پا) در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان وجود دارد که می‌تواند منجر به آسیب قفس های پرورش ماهی و پاره شدن تورهای صیادی شود.

حسن زاده گفت: تقاضای خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و به کارگیری تمهیدهای لازم برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی را در بندرها داریم و همچنین تردد شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در بنادر مرکزی، دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس باید با رعایت تمهیدهای لازم باشد.

او در خصوص شرایط هرمزگان در زمان بارندگی‌های اخیر هم گفت: بارش باران بدون خسارت بود و مردم همراهی خوبی داشته‌اند،‌ البته برخی حوادث مانند انسداد برخی مسیرها و قطعی ۲ تا سه ساعته برق در پی بارش باران عادی است.
انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید