خبر فوری
گروه اجتماعی:عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: جوانان با تولید افکار و ایده‌های ناب در تمامی عرصه‌ها از جمله فرهنگی و اقتصادی بهترین بازوی فکری و کمکی برای جامعه هستند.

جوانان بهترین بازوی فکری جامعه هستند

حجت‌الاسلام محمود اصغری عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ارومیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی، با تاکید بر اینکه جوانان هر جامعه سرمایه‌های ارزشمند هر جامعه هستند، اظهار کرد: بی شک مسئولان نظام می توانند  در تمامی عرصه‌ها با میدان دادن به جوانان در راستای اعتلای سطح علمی و فرهنگی کشور از فکر و ایده‌های این سرمایه‌های ارزشمند استفاده کنند.
این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان ایران و نظام  از دیرباز درصدد از بین بردن هویت ،غیرت دینی و انقلابی جوانان ایرانی بوده وعلاوه بر آن خواستار نابودی وکمرنگ کردن روحیه استکبارستیزی در مردم علی‌الخصوص جوانان جامعه بوده اند.
وی ادامه داد: از این رو مسئولین و خانواده‌ها با شناساندن ارزش‌ها و آموزه‌های دینی به جوانان و حساسیت  مضاعف نسبت به فضای مجازی و مقابله با استکبار ازتغییرهویت دینی فرزندان و جوانان جامعه جلوگیری می‌کنند.
حجت الاسلام اصغری در پاسخ به این سوال که جامعه اسلامی چگونه می تواندجوانانی تربیت کنند که همواره  بتوانند روحیه استکبارستیزی را حفظ کنند، افزود: بی شک مسئولان جامعه می توانند با تقویت روحیه خودباوری و ارتباط با خدا در جوانان، عدم تقلید از برنامه های آمریکا و ایادی استکبار، توجه به داشته ها ، تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور وحساسیت در جوانان نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی موثر باشند.
حجت الاسلام اصغری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، مسئولان آموزش و پرورش را به حمایت از تشکل های انقلابی و متدین همچون اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی و بسیج دانش آموزی توصیه کرده اند، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید به جوانان و نوجوانان مومن و متدینی که در این تشکل‌ها فعالیت می‌کنند اجازه بدهد تا در راستای بصیرت افزایی هم سن‌و سالان خود در مدرسه و فضای مجازی نقش موثری را ایفا بکنند.  
وی خاطرنشان کرد: امید است آموزش و پرورش  با بهره گیری از کارشناسان توانمند بتواند مشکلات دینی و اعتقادی دانش آموزان را حل کرده و علاوه بر آن در شناساندن الگوهای موفق انجمن های اسلامی گام های عملی بردارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید