خبر فوری
علیرضا عبدی : معاونین سوادآموزی از ظرفیت نمایندگان مجلس برای تبیین برنامه ها استفاده کنند

علیرضا عبدی : معاونین سوادآموزی از ظرفیت نمایندگان مجلس برای تبیین برنامه ها استفاده کنند

هرمزبان – علیرضا عبدی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: معاونین سوادآموزی ضمن ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از ظرفیت آنان برای تبیین برنامه‌ها و هویت نهضت سوادآموزی بهره کافی را ببرند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، علیرضا عبدی در اختتامیه گردهمایی مشترک معاونین سوادآموزی و رؤسای ادارات سوادآموزی، سنجش و ارزشیابی تحصیلی کشور گفت: نهضت سوادآموزی یک جریان تکلیفی است و ما برای انجام تکلیف با توجه به زمانی که در آن قرار گرفتیم یک فرصت طلایی را شاهد هستیم و بهترین زمان است تا نهضت یک جهش را تجربه کند آن هم جهش در هویت و موضوع جهش نهضت و وصول به اهداف آن، بستگی به اراده، وحدت و همدلی دارد و باید یک نگاه یکپارچه و یک وحدت رویه اتفاق بیفتد و حصول به این نتیجه، همتی مضاعف می خواهد و لازمه رسیدن به نتیجه مطلوب این است که  ما باید نهضت را به مسأله و دغدغه همه تبدیل کنیم.

عبدی خاطرنشان کرد: باید صادقانه در راستای ریشه کنی بی‌سوادی فعالیت کنیم و در این راه نظارت را هم به عنوان یکی از ارکان مهم سازمان در نظر داشته باشیم و همکاران اهمیت خاص برای آن قائل باشند و نگذارند امر نظارت از سرعت بیفتد و توجه ویژه به موضوع سنجش و ارزشیابی را سرلوحه کار خود قراردهیم و از انجام امور سلیقه‎ای پرهیز کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: معاونین در استان‎ها باید رابطه خوبی با مدیران کل داشته باشند و هم خود و هم مدیران کل را با موضوع بخشنامه‎های مرتبط با سازمان بیش از پیش آشنا سازند و نسبت به امر مدرسه محوری و استفاده از ظرفیت‌های مدارس در امر سوادآموزی که از وظایف آن‌ها می‌باشد، اهتمام لازم را بعمل آورند و در خصوص کار با سامانه سوادآموزی نیز اهتمام بیشتری ورزند و در خصوص تشکیل کلاس‎ها توجه شود که اساس کلاس‌ها تلفیقی است و برای موضوع اجرای کلاس‌های تلفیقی، هفته‌ها برنامه‌ریزی و زحمت کشیده شده، بنابراین تلاش و برنامه ریزی کنید تا به درستی انجام شود.

وی در خصوص اهمیت شورای پشتیبانی استان‌ها افزود: از مطالبات اصلی ما همچنان که قبلاً گفتیم و باز تأکید می‎ کنیم جدی گرفتن شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان ها و مناطق است. همچنین از ظرفیت خیرین، خصوصاً طرح خیرین سوادیار باید بهره کافی را ببریم و همچنین توجه به تجارب ارزشمند را در دستور کار خود قراردهیم و در سامانه هم جایی باشد تا همکاران تجربه‌های جدید و موفق خود را برای بهره مندی سایرین به اشتراک بگذارند.

عبدی استفاده از نیروهای جوان و توانمند در کار را مورد توجه قرارداد و گفت: معاونین سوادآموزی ضمن ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از ظرفیت آنان برای تبیین برنامه‌ها و هویت نهضت سوادآموزی بهره کافی را ببرند و توجه ویژه‌ای به مطالعه اسناد بالادستی داشته باشند تا با آمادگی و مستندات محکم در راستای حمایت از اهداف نهضت تلاش کنند.

وی  به تشکیل و حضور در جلسات وبیناری تأکید کرد و خواستار پاسخگویی مطلوب به مکاتبات سازمان شد و همچنین خواستار آن شد تا کارگروهی متشکل از معاونت آموزش و طرح و برنامه و سنجش در ستاد تشکیل شود تا استانها برنامه‌های خود را قبل از انجام با این کارگروه در میان بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید