خبر فوری
قاسم احمدی لاشکی : آزمون، سنجش و ارزشیابی واژگان کلیدی نظام تعلیم و تربیت هستند

قاسم احمدی لاشکی : آزمون، سنجش و ارزشیابی واژگان کلیدی نظام تعلیم و تربیت هستند

هرمزبان – قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون، سنجش و ارزشیابی واژگان کلیدی نظام تعلیم و تربیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در حاشیه برگزاری آزمون کتاب قانون اساسی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی صحیح برای برگزاری آزمونها خاطر نشان کرد: محتوای آزمون باید با توجه به اصول و روش‎های علمی تعریف شود و دوره‎های ضمن خدمت اثر بخش باشد و بر پایه نیازسنجی، طراحی، اجراء و ارزشیابی دقیق اجرا شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آزمون، سنجش و ارزشیابی، واژگان مقدس و کلیدی برای نظام تعلیم و تربیت است و نحوه برگزاری آموزش‎های ضمن خدمت دردوره بعد ازکرونا نیاز به بازنگری دارد.

قاسم احمدی لاشکی افزود: آموزش‎ها و دوره‎های ضمن خدمت حضوری، مؤثر و پربارتراست و به افراد کمک می‎کند تا بتوانند به رشد و توانایی کافی در شغل و نیازهای خود دست یابند و با کارایی بیشتری کار کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس هدف از برگزاری دوره ضمن خدمت قانون اساسی را آشنا شدن با مطالبات قانونی، از مباحثی که مقام معظم رهبری تاکید ویژه به آن داشته‎اند دانست و گفت: آشنایی همکاران حوزه ستادی با قانون اساسی باعث می‌شود خودشان را متعهد و مسئول مطالبه این حقوق بدانند.

احمدی لاشکی گفت: مهم‎ترین هدف قوانین بشری ایجاد فضای امنیت و آرامش برای شهروندان است. انسان امروزی به خوبی می‎داند مهم‎ترین موهبتی که در پرتو رعایت قانون نصیب انسان می‎شود امنیت، رفاه و آسایش، احقاق حقوق و عدالت و جلوگیری از ظلم است. امروزه در نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهداء موضوع امنیت را نوعی نعمت اجتماعی می‎پنداریم، به گونه‎ای که امنیت نعمتی است که تمام حکومت‎ها برای تحقق آن تلاش می‎کنند.

قاسم احمدی لاشکی تصریح کرد: همه کشورهای جهان، بر مبنای قانون اساسی مخصوص به خودشان اداره می‌شوند، که این قانون در نظام جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ توسط مجلس خبرگان در ۱۷۷ اصل تصویب و در همان سال همه پرسی و نتیجه آن با رأی مثبت ۹۸٫۲ درصد اعلام شد و شامل موضوعات مختلفی از جمله حاکمیت، رابطه حکومت با شهروندان، شیوه اعمال حکومت و حقوق و تکالیف مربوط به قوای سه گانه می‌باشد. قانون اساسی دارای بحث‌های مهم حکومتی است و به عنوان یک راهنمای کلی برای اداره هر جامعه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید