خبر فوری

اوج گیری بارسلونا با هدایت ژاوی و درخشش لواندوفسکی؛ آبی اناری ها آماده دیدار با بایرن مونیخ

هرمزبان – با برتری 4-0 بارسلونا مقابل کادیز در هفته پنجم لالیگا، روند شکست ناپذیری تیم ژاوی در بازی های خارج از خانه لالیگا تداوم یافت.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، ژاوی از زمان پذیرفتن هدایت بارسلونا در بازی های خارج از خانه این تیم در لالیگا بدون شکست بوده است. او با رکورد شکست ناپذیری در بیشترین بازی متوالی خارج از خانه لالیگا برابری کرد. این رکورد در سال 2016 توسط زیدان در رئال مادرید به ثبت رسیده بود. پس از برتری 4-0 بارسلونا مقابل کادیز در هفته پنجم لالیگا 2022/23، ژاوی مصاحبه ای با خبرنگاران داشت. سرمربی بارسلونا در مصاحبه با Barca TV گفت:
قبل از هر چیزی خوشحالم که حال هوادار کادیز خوب است. برای او بهبودی سریع آرزو می کنم. اهمیت زندگی هر انسانی فراتر از بازی فوتبال است. اگر اتفاق دیگری رخ می داد، قطعا خواهان لغو بازی می شدیم. در مجموع با وجود اینکه به خصوص در نیمه اول عملکرد فوق العاده ای نداشتیم، از نتیجه خوشحالم. کسب پیروزی خارج از خانه همیشه مهم است. امسال ترکیب ما تضمین شده است؛ مهم نیست چه کسی در زمین حضور دارد. شما تفاوتی احساس نمی کنید.
می دانستیم کادیز در بهترین فرم خود نیست اما آنها بازهم عملکرد خوبی در کارهای دفاعی داشتند. با تمام این توضیحات، شایسته پیروزی بودیم. دو سال بارسلونا موفق به شکست کادیز نشده بود بنابراین پیروزی ارزشمندی بود. در مجموع از بابت نتیجه خوشحالم اما عملکرد فوق العاده ای نداشتیم. ترکیب اولیه ما ارتباطی با بازی مقابل بایرن مونیخ نداشت. حتی اگر وسط هفته بازی نداشتیم، بازهم برخی از بازیکنان نیاز به استراحت داشتند و با همین ترکیب به زمین می رفتیم.
در جریان برتری 4-0 بارسلونا مقابل کادیز در هفته پنجم لالیگا 2022/23، روبرت لواندوفسکی موفق به ثبت یک گل و دو پاس گل شد. بارسلونا با رهبری لواندوفسکی پس از 4 ناکامی پیاپی مقابل کادیز طی دو فصل اخیر سرانجام این تیم را شکست داد. ستاره لهستانی در 5 بازی ابتدایی خود در لالیگا، آمار فوق العاده 6 گل و 2 پاس گل را به ثبت رسانده است. به نقل از اوپتا؛ طی 22 سال اخیر یعنی از ابتدای قرن بیست و یکم، لواندوفسکی اولین بازیکن تازه وارد به لالیگا است که در 5 بازی ابتدایی خود موفق به ثبت 6 گل می شود.
بارسلونا سرانجام برای اولین بار از زمان بازگشت کادیز به لالیگا (2020) و پس از دو تساوی و دو شکست، مقابل گربه سیاه خود به پیروزی رسید؛ آن هم در دیداری که فاصله به صدا درآمدن سوت شروع و پایان آن 3 ساعت بود! بارسلونا و کادیز به مصاف هم رفتند و این جدال در نهایت به سود تیم ژاوی تمام شد.
این دیدار با موقعیت خوب بازیکنان کادیز که اولین و آخرین موقعیت گل آنها در نیمه اول بود، آغاز شد. بارسلونا خیلی زود کنترل بازی را در دست گرفت و می توانست همان موقع از حریف پیش بیفتد اما ضربه رافینیا به تیرک دروازه لدسما برخورد کرد. بارسا در ادامه موقعیت های متعددی روی دروازه کادیز خلق کرد اما موفق نبود تا نیمه اول با نتیجه بدون گل تمام شود.
بارسلونا با آغاز نیمه دوم باز هم به حملات خود ادامه داد تا این که خلاقیت رافینیا و دو فرار پشت مدافعان، دو گل مشابه برای بارسلونا به ارمغان آورد. روبرت لواندوفسکی باز هم گلزنی کرد تا آمار گل هایش در لالیگا را به عدد 6 برساند. دقیقه 81 به دلیل مشکلی که برای یکی از تماشاگران پیش آمد، بازی متوقف شد و پس از 20 دقیقه توقف بازی، داور بازیکنان را به داخل رختکن هدایت کرد.
سرانجام پس از 50 دقیقه، بازیکنان وارد زمین شدند و بازی را از سر گرفتند. بارسلونا دقایق باقی مانده را هم به بهترین شکل پشت سر گذاشت، گل های فاتی و دمبله روی پاس لواندوفسکی، نتیجه را 4-0 کرد تا بلوگرانا با کسب یک پیروزی قاطعانه به سراغ دیدار با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا برود.

منبع: خبرگزاری آریا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید