خبر فوری

توقف پرسپولیس مقابل ذوب آهن

هرمزبان – تیم پرسپولیس در بازی مقابل ذوب آهن در حالی متوقف شد که تیم تارتار از اوایل نیمه دوم با یک یار کمتر به بازی ادامه داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، یحیی گل محمدی که سیستم قالب بازی اش 442 خطی است، در این دیدار تیم را با آرایش 4231 به زمین فرستاد تا به نوعی بتواند از مهره های هجومی بیشتری پشت خط آتش اش استفاده کند. یکی از چالش های گل محمدی هنگام استفاده از سیستم 442 یافتن پستی برای سروش رفیعی است و با توجه به این که این بازیکن باید به دروازه نزدیک تر باشد و به نوعی به عنوان هافبک هجومی بازی کند یحیی نمی تواند او را در خط میانی سیستم 422 اش استفاده کند.
در همین راستا به نظر می رسد یحیی برای بازی دادن خرید های جدیدش انعطاف به خرج داده است چرا که زمان بازی با سیستم 442 باید دو مهاجم در ترکیب بازی کنند اما در حال حاضر غالب خرید های پرسپولیس مربوط به پست هافبک و هافبک های کناری است و به همین دلیل از لحاظ چینش 4231 سیستم خوبی برای بازی دادن همزمان رفیعی، صادقی و ترابی است اما در این دیدار چگالی بالای ستارگان در خط جلوی پرسپولیس هم نتوانست پیروزی را برای این تیم به ارمغان بیاورد.
یکی از نکات شاخص این بازی برای هواداران پرسپولیس، نمایش نخست سعید صادقی برای تیم بود. صادقی در این بازی آزادی عمل بسیار زیادی داشت و هم در سمت مخالف حضور داشت و هم برای دریافت توپ از مدافعان عقب گرد داشت. صادقی در این بازی تلاش هایی هم برای ارسال توپ داشت اما خط حمله پرسپولیس روی هوا به شدت ضعیف عمل کرد و نتوانست از توپ های بلند استفاده کند.
پرسپولیس در این بازی مالکیت توپ 72 درصدی داشت و حاصل این مالکیت هم تنها به دست آوردن امید گل 0.61 بود و به نوعی باید به این قضیه اعتراف کنیم حتی با وجود سروش رفیعی هم سرخ ها در خلق موقعیت و شکستن بلاک دفاعی ذوب آهن موفق نبودند و صد البته در همان تک موقعیت هایی هم که خلق کردند، پرسپولیس تمام کننده نداشت. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم؛ سرخ ها همچنان مهاجم شش دانگی که بتوانند به آن تکیه کنند را در اختیار ندارند. لوکادیا امروز به تازگی به تهران رسیده است و در ادامه می تواند طراوت بهتری به ترکیب تیم ببخشد.
در مجموع هنوز در ابتدای فصل هستیم و باید شرایط ابتدایی فصل را در نظر بگیریم. درباره ذوب آهن هم باتوجه به ده نفره شدن این تیم در آغاز نیمه دوم نمی توان تحلیل دقیقی از نحوه بازی تیم تارتار ارائه داد چون تیم با یک یار کمتر، معیارهای بازی اش فرق می کند اما همین که آنها با یک یار کمتر هم از نظر بدنی مقابل فشار پرسپولیس کم نیاوردند نشان می دهد مشکل بدنی ندارند. ذوب آهن در نیمه اول هم که دو تیم از نظر تعداد بازیکن برابر بودند، از لحاظ کنترل بازی شلختگی تاکتیکی نداشت اما ناهماهنگی هایی داشت که باید به مرور زمان برطرف شود.
پرسپولیس در حالی در اولین هفته مسابقات لیگ برتر مقابل ذوب آهن متوقف شد که سال گذشته در 3 بازی برابر تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان صاحب 2 برد و یک مساوی شده و در این 3 بازی 6 گل به تیم فوتبال ذوب آهن زده بود. پرسپولیس سال گذشته در لیگ بازی رفت را 2-0 برد و در بازی برگشت 1-1 کرد، بازی 2 تیم در جام حذفی هم با برد 3-0 تیم فوتبال پرسپولیس توام شد.
بازی اول در 3 دی ماه 1400 برگزار شد و پرسپولیس در دور رفت در تهران 2-0 برنده شد، مهدی ترابی و دفاع تیم فوتبال ذوب آهن برای پرسپولیس 2 گل به ثمر رساندند. 24 روز بعد در 27 دی ماه 1400 بازی دوم 2 تیم در سال گذشته برگزار شد و این بار در اصفهان و در مسابقات فوتبال جام حذفی تیم فوتبال پرسپولیس، 3-0 برنده شد، مهدی عبدی 2 گل و وحید امیری یک گل برای تیم فوتبال پرسپولیس به ثمر رساندند.
در روز 19 اردیبهشت ماه سالجاری هم مسابقه برگشت 2 تیم برگزار شد و تیم فوتبال پرسپولیس در زمین حریف 1-1 کرد، گل تیم فوتبال پرسپولیس را شرزود تمیروف و گل تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان را سعید باقرپسند به ثمر رساندند. پرسپولیس بازهم برابر تیم مهدی تارتار با نتیجه صفر بر صفر متوقف شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید