خبر فوری
عزیزالله فرضی پور : برگزاری مسابقات کشوری غواصی آزاد عمق در جزیره کیش

عزیزالله فرضی پور : برگزاری مسابقات کشوری غواصی آزاد عمق در جزیره کیش

هرمزبان – عزیزالله فرضی پور رییس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش از برگزاری مسابقات کشوری غواصی آزاد عمق در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، عزیزالله فرضی پور رییس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش اظهار داشت: نخستین دوره مسابقات قهرمانی غواصی آزاد کشور در کیش با حضور ۲۶ ورزشکار از هشت استان کشور برگزار شد.

فرضی پور افزود: در این مسابقات رضا زندی از کرمانشاه با رکورد ۳۵ متر، حسین عبدالهی با رکورد ۲۷ متر و دانیال حسین زاده با ۲۰ متر هر دو از جزیره کیش مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

وی با بیان اینکه در این مسابقات رکورد دایو بدون فین ایران به صورت رسمی ثبت شد، تصریح کرد: این مسابقات در راستای برنامه‌های کمیته غواصی آزاد و به منظور توسعه این رشته با عنوان شهدای غواص ویژه گرامیداشت سردار شهید علیرضا شمسی پور در جزیره کیش برگزار شد.

دبیر فدراسیون غواصی و نجات غریق جمهوری اسلامی نیز با بیان اینکه نفرات اول تا سوم این مسابقات به اردوی تیم ملی غواصی آزاد (بدون فین) کشور دعوت شدند، گفت: این تیم متشکل از هشت تا ۱۰ غواص مهر سال جاری برای اولین بار به مسابقات جهانی اعزام می شوند.

محمد رواسی رواسی زاده اظهار داشت: هفتم تا نهم مهر ماه رقابت های جام جهانی رشته غواصی آزاد و نهم تا چهاردهم مرداد ماه نیز رقابت های کمپیون در کشور ترکیه برگزار می شود.

همزمان با برگزاری این رقابت‌ها، چهارمین مرحله اردوی تیم ملی غواصی و نجات غریق مردان و سومین مرحله اردوی تیم ملی زنان برای حضور در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ ایتالیا از ۸ تا ۱۴ مرداد ماه در کیش برگزار می‌شود.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و چهار برابر میزان جهانی است‌.

اکنون ۴۴ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید