خبر فوری

اصغر باقرزاده : نیاز آموزش و پرورش به سکوی جامع برای هدایت تحصیلی

هرمزبان – اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش این وزارتخانه را نیازمند سکوی جامع برای هدایت تحصیلی و مدیریت استعدادها دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، اصغر باقرزاده در جلسه ستاد هدایت تحصیلی و اوقات فراغت استان‌ها اظهارکرد: سیاست دولت که برگرفته از سیاست کلان نظام است سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی است.

وی ادامه داد: همچنان که بنا داریم مدارس را در آموزش و پرورش توسعه دهیم هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای را نیز باید توسعه داد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خیرین اصفهانی ۳۸ هنرستان را در این استان ساختند، گفت: خیرین می‌توانند در تمام استان‌ها ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت هنرستان را تقبل کنند و مابقی کار را خود آموزش و پرورش به ثمر برساند.

اصغر باقرزاده بیان کرد: سال جاری حدود یک هزار میلیارد تومان به تجهیز هنرستان‌ها اختصاص داده شده است؛ بنابراین امیدواریم هنرستان‌ها امسال به صورت کامل مجهز شوند.

وی تصریح کرد: در رابطه با هدایت تحصیلی از مشاورین می‌خواهیم بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های آموزش و پرورش کار خود را انجام دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: نمایشگاهی در استان سمنان برگزار خواهد شد که غرفه‌ای در اختیار هر استان قرار داده می‌شود تا فعالیت‌های خود را به نمایش بگذارد.

اصغر باقرزاده با بیان اینکه تمام دانش آموزان رشته‌های نظری و فنی حرفه‌ای و کاردانش می‌توانند کارهای خود را در این نمایشگاه ارائه دهند، بیان کرد: به این صورت بچه ها می‌توانند تمام رشته‌ها را در یک جا ببینند و مانور رشته‌ها را برای آنها داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ما به سکوی جامع برای هدایت تحصیلی و مدیریت استعدادها در آموزش و پرورش نیاز داریم، دانش آموز در این پلتفرم تحت نظر قرار می‌گیرد و در هر گونه مسابقه‌ای که شرکت می‌کند نشانه‌ای از استعداد خود را ثبت می‌کند و به مرور می‌توانیم محورهای استعدادی او را تشخیص دهیم.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید