خبر فوری

مهدی دوستی: برنامه عملیاتی برای دستیابی هرمزگان به جایگاه نخست تولید فولاد در کشور تدوین شده است

هرمزبان – مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان هم اکنون به عنوان قطب سوم فولاد کشور شناخته می شود و برنامه‌ها و اقدام های عملیاتی به منظور دستیابی استان به جایگاه نخست تولید فولاد در کشور تدوین شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، مهدی دوستی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح زیرساختی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش افزود: نزدیکی به بنادر مهم کشور، دسترسی آسان به دریا و وجود زیرساخت‌های گسترده از جمله ذخایر مهم معدنی در شمال هرمزگان، مزیت های این استان را برای سرمایه گذاری دوچندان کرده است.
وی با اشاره به حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران به‌ویژه در حوزه فولاد و با توجه به مزیت های رقابتی موجود، افزود: صنایع فعال فولاد استان باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد کارخانه تولید ورق و لوله حرکت کنند.
استاندار هرمزگان، روحیه حاکم بر مجموعه مدیریتی فولاد کاوه جنوب کیش و بنیاد مستضعفان را عامل مهمی برای تحقق اهداف استان و تکمیل زنجیره ارزش برشمرد و گفت: به ازای حرکت صنایع فولادی به سمت حلقه های پایین زنجیره، مجموعه دولت تلاش خواهد کرد، فرصت حضور در حلقه های بالادستی این زنجیره مانند معادن را فراهم کند.
وی، اقدام صنایع برای کاهش وابستگی به منابع آب و انرژی استان را در راستای کمک به تولید پایدار انرژی و رفع چالش های این بخش، مهم توصیف و از کمک های مجموعه فولاد کاوه و بنیاد مستضعفان در بحران زلزله و سیل در استان هرمزگان، صمیمانه قدردانی کرد.
دوستی همچنین اظهار امیدواری کرد، مجموعه این همکاری ها منجر به افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی استان شود.
مجموعه فولاد کاوه در مدت شیوع کرونا، ۶۰ تن اکسیژن رایگان، ۳۰ میلیارد ریال کمک نقدی، ۲ دستگاه ونتیلاتور، ماسک و اقلام بهداشتی را به دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تحویل داده است.
همچنین این مجموعه کمک های نسبت قابل توجهی به اقشار محروم در قالب توزیع بسته های معیشتی و ایتام استان هرمزگان داشته است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید