خبر فوری

فرماندار میناب: قرارگاه مدینه دیوار حفاظتی برای روستاهای پایین دست سد استقلال میناب احداث کرد

هرمزبان – معاون استاندار هرمزگان و فرماندار ویژه میناب گفت: قرارگاه مدینه منوره سپاه پاسداران با تلاش شبانه‌روزی دیوار حفاظتی برای روستاهایی پایین دست سد استقلال میناب احداث کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان،  مجید سلحشور افزود: شرایط ویژه ای که در شهرستان میناب مشکل ساز شود وجود ندارد و اکنون معابر و خیابان‌های این شهر دچار آب گرفتگی شده است.

وی یادآور شد: آنچه اندکی مایه نگران است وضعیت روستاهای پایین دست سد استقلال میناب مانند مازغ و تنبک بوده که قرارگاه مدینه به صورت شبانه‌روزی برای بستن مسیر ورودی سیلاب به این روستاها تلاش کرد.

مجید سلحشور ادامه داد: بخشی از آب سد استقلال میناب بر اساس گزارش شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان رها شده تا ظرفیت خالی برای سیلاب احتمالی ورودی این سد ایجاد شود و چنانچه سیلاب جدیدی آمد بتوان آن را مدیریت کرد و آسیب کمتری به روستاهای پایین دست وارد شود.

معاون استاندار هرمزگان بیان کرد: وارد شدن یا نشدن سیلاب جدید به سد استقلال میناب هم قابل پیش بینی نیست و بستگی به میزان بارش‌ها در حوزه آبریز همچون شهرستان رودان و جنوب استان کرمان دارد.

وی افزود: مردم در بارندگی قبلی همکاری بسیار خوبی با مسوولان داشتند و از آنها تقاضا داریم همچنان همکاری داشته باشند و از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه، ترددهای غیر ضرور و عبور از مسیل‌ها حتی مسیل هایی که به نظر می‌رسد آب کمی دارند خودداری کنند چونکه احتمال دارد دچار خطا در محاسبه عمق آب شده باشند.

فرماندار میناب اشاره کرد: همه مسوولان این شهرستان درحال مدیریت شرایط ناشی از بارندگی هستند و تلاش دارند مردم کمتر دچار خسارت و زیان شوند.

سیل افزون‌بر یک هزار میلیارد تومان به میناب خسارت زد

سلحشور گفت: امید می‌رود با همین رویه و بدون خسارت‌های جانی و مالی بتوان از این شرایط عبور کرد و آسیبی به  این شهرستان که در سیلاب قبلی متحمل افزون‌بر یک هزار میلیارد تومان زیان شد وارد نشود.

وی خاطر نشان کرد: ۲۰ هزار منزل مسکونی در سراسر شهرستان میناب در سامانه قبلی دچار آبگرفتگی و افزون‌بر ۲۰۰ منزل مسکونی تخریب شد و یک هزار منزل مسکونی نیاز به تعمیر دارند.

بنا به گفته معاون استاندار هرمزگان، آمار خسارت‌های سامانه بارشی قبلی همچنان درحال بروزرسانی بوده و احتمال افزایش میزان خسارت‌ها وجود دارد.

سلحشور تاکید کرد: مردم هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند تا بدون تلفات جانی از این شرایط عبور کرد و برای ما در وهله اول حفظ جان مردم دارای اولویت است.

وی اضافه کرد: شب گذشته هم استاندار از نزدیک شرایط شهرستان میناب را مورد بررسی قرار دارد و به مسایل و مشکل های مردم توجه دارد.

مدیریت بحران هرمزگان هشدار نارنجی جوی صادر کرد و براساس آن سامانه بارشی کنونی که فعالیت خود را از روز شامگاه جمعه در این استان آغاز کرده می‌تواند منجر به آب گرفتگی، جاری شدن سیل و طغیان رودخانه های فصلی شود.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش ها را در زمان فعالیت سامانه باشی قبلی داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند واین بارش ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

همچنین میزان بارش‌ها در شهرستان میناب از ۲۴ دی تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه ۲۶ دی ماه ۴۴ و پنج دهم میلی‌متر بوده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید