خبر فوری

ال کلاسیکویی متفاوت در ریاض برای صعود به فینال سوپرکاپ اسپانیا

هرمزبان – در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا شاهد برگزاری ال کلاسیکو خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، بارسلونا و رئال مادرید امشب در چارچوب بازی نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا در عربستان به مصاف هم می روند.

بارسلونا در این فصل نسبت به فصول قبلی با افتی محسوس مواجه شده است و در لالیگا در رده ششم قرار دارد.

سوپرکاپ اسپانیا از معدود شانس های بارسلونا برای کسب جام در این فصل است زیرا آن ها در لیگ از قهرمانی بسیار دور هستند.

بارسلونا در پنج بازی اخیر خود شکستی نداشته و سه برد و دو تساوی کسب کرده است.

بازگشت مصدومان و بازیکنان کرونایی بارسلونا به تمرینات این تیم و اضافه شدن فران تورس، می تواند کمک شایانی به وضعیت بارسلونا کند.

پیروزی در ال کلاسیکو و آن هم در دیداری حذفی، می تواند کمک بزرگی به بارسلونا در ادامه فصل کند.

رئال مادرید برخلاف رقیب سنتی خود، فصلی فوق العاده را سپری می کند و در لالیگا با اختلاف صدرنشین است.

آن ها در 18 بازی اخیر خود فقط یک شکست داشته اند و چه در خط دفاع و چه در خط حمله، مستحکم و قوی ظاهر شده اند.

آن ها برای این دیدار فقط دو بازیکن را در اختیار ندارند و با تمام قوا برای صعود به فینال و کسب قهرمانی می جنگند.

آن ها در این دیدار می توانند به راحتی حریف خود را به سختی بیاندازند و آزار دهند.

رئال مادرید در تلاش است تا سال را با کسب جام آغاز کند و امیدوار است این روند با قهرمانی در لالیگا و سایر رقابت ها ادامه یابد.
زوج خط حمله رئال مادرید در این فصل بیش از حد خوب بوده اند، آنقدری که از کل تیم بارسلونا بیشتر گلزی کرده است.

یکی از ضعیف ترین فصول بارسلونا از لحاظ گلزنی مصادف شده است با اوج زوج وینیسیوس – بنزما. از همان ابتدای فصل مشخص بود که با خروج لیونل مسی، بارسلونا مشکل گلزنی پیدا می کند و البته عوامل مختلفی باعث شدند که این مشکل بیش از حد وخیم شود.

از طرفی دیگر رئال مادرید فصل خوبی را پشت سر می گذارد و خط حمله این تیم نقطه قوت آن به حساب می آید. آقای گل لالیگا در این لحظه کریم بنزما (17) است و نفر دوم جدول گلزنان نیز به دیگر ستاره خط حمله مادریدی ها، وینیسیوس جونیور (12) اختصاص دارد.

این زوج مخوف در فصل جاری در تمام رقابت ها مجموعا موفق شده اند که 36 گل به ثمر برسانند (22 گل بنزما و 14 گل وینیسیوس)؛ همه اینها در حالی است که بارسلونا پس از شروع کوپا دل ری، پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و عبور از نیم فصل لالیگا، تنها 35 مرتبه موفق به گلزنی شده است.

آماری که به خوبی نشان می دهد چرا رئال مادرید صدرنشین لالیگا است و بارسلونا برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا مبارزه می کند.

بارسلونا که به وضوح نبود یک گلزن بالفطره را در ترکیب حس می کند، در این فصل بیشترین تنوع گلزن را در میان تیم های لالیگایی داشته است
ژاوی در این کنفرانس خبری گفت: برای ما این یک چالش است، فرصتی برای بازی در فینال و جنگیدن برای کسب جام.

این یک فرصت است و می تواند نقطه عطفی برای ما باشد. ما سعی می کنیم تیم برتر باشیم و خوب دفاع کنیم.

رئال مادرید در وضعیت بسیار خوبی است و شاید در حال حاضر بهترین تیم اسپانیا باشد.

با توجه به تجربه من، ال کلاسیکو غیر قابل پیش بینی است. باید با سلاح های خود بازی و رقابت کنیم، ما می دانیم که راه کارهای لازم برای آسیب زدن به آن ها را می دانیم و تا آخرین لحظه خواهیم جنگید. این بازی برای ما بسیار مهم است.

اول از همه با پیروزی به فینال می رسیم و سپس اعتماد به نفسی کسب می کنیم که در پروژه ما بسیار مهم است. فردا ما روی این رقابت تمرکز می کنیم و در طول دو بازی، می توانیم یک جام کسب کنیم. نقطه عطف مهمی خواهد بود.

کارلو آنچلوتی در این کنفرانس خبری گفت: نگران بودم که بازیکنان فکر کنند ما شانس اصلی پیروزی در بازی فردا هستیم اما این فکر را نمی کنند. آن ها فکر می کنند ما باید هر کاری برای کسب پیروزی انجام دهیم. این بازی ها همیشه پایاپای هستند، اهمیتی ندارد در جدول لیگ چقدر فاصله بین ما هست. بازی در نیوکمپ نیز بازی نزدیکی بود. حضور کارواخال در ترکیب اصلی نامشخص است. در پست وینگر راست نیز همین ابهام وجود دارد که رودیگو بازی کند یا آسنسیو. این ها تنها شک و تردیدهایی هستند که من دارم. می خواهیم در بازی فردا متواضع باشیم و بهترین تلاشمان را برای کسب پیروزی انجام دهیم.

بارسلونای ژاوی را به خاطر ایده های او دوست دارم. این بارسا را دوست دارم چون در کنار هان سبکی که همیشه داشته، تیمی است که هویت دارد. فکر می کنم این بارسا تیمی است که با مشارکت و گذشت زمان پیشرفت خواهد کرد. در بارسلونا بازیکنان باتجربه ای مانند بوسکتس، پیکه یا آلبا حضور دارند که همیشه چیزهای زیادی به تیمشان ارائه کرده اند. اما الان جوانان حضور پررنگی در این تیم دارند و خودشان را به ترکیب بارسلونا تحمیل می کنند. بازیکنانی مانند نیکو و گاوی که می توانند آینده درخشانی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید