خبر فوری

سعید صالح: راه‌اندازی مدارس غیردولتی توسط مدیران و مقامات ممنوع است

هرمزبان – مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهریه بیش از ۲۴ هزار واحد آموزشی، مردادماه تعیین تکلیف شد، گفت: راه‌اندازی و اداره مدرسه توسط مدیران و مقامات ممنوع است و این ممنوعیت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، سعید صالح در خصوص تأکید وزیر آموزش و پرورش بر ممنوعیت راه‌اندازی و اداره هرگونه مدرسه غیردولتی توسط مدیران، اظهار داشت: این موضوع، موضوع تعارض منافع است که مدتی است در آموزش و پرورش مطرح است و سال ۹۸ هم بخشنامه‌ای توسط وزیر وقت به استان‌ها ابلاغ و صدور مجوز راه‌اندازی مدرسه یا مرکز غیردولتی برای اعضای شورای سیاستگذاری ممنوع شد و اعضای شورای نظارت که بیشتر آنها مدیران آموزش و پرورش هستند یا باید از پست خود استعفا دهند یا باید فعالیت مدرسه‌ خود را متوقف کنند.

وی افزود: اخیرا طرح اصلاح قانون در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و پیشنهاداتی از طرف سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مبنی بر این که این قانون برای تمام مقامات در کشور گسترش یابد، مطرح شد و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب گردید.

صالح ادامه داد: در صورتی که این پیشنهادات در صحن به نتیجه برسد، ابلاغ و اجرایی خواهد شد و سازمان نیز برای انجام آن اقدامات لازم را خواهد داشت.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: شهریه مدارس و مراکز غیردولتی از مردادماه ابلاغ شده و بیش از ۲۴ هزار واحد آموزشی تعیین شهریه شده‌اند و شهریه ثابت درسی و فوق برنامه اعلام شده، طبق قوانین و مقررات قابل دریافت است و افزایش و دریافت بیش از آن رقم نیز تخلف محسوب می‌شود.

صالح ضمن اشاره به بازگشایی مدارس غیردولتی، گفت: مدارس غیردولتی نیز مانند مدارس دولتی شامل بازگشایی کامل و واکسیناسیون شده‌اند و مطابق دستورالعمل‌هایی که در خصوص بازگشایی و واکسیناسیون دانش‌آموزان مطرح شده، در همان قالب فعالیت می‌کنند و به صورت حضوری تابع همان ضابطه‌ای که آموزش و پرورش ارسال کرده مشغول فعالیت هستند.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید