خبر فوری

در اربعین حسینی مردم رودان عاشقانه به سوگ خورشید نشستند

هرمزبان:در چهلمین روز از عزای سید آزادگان جهان، عاشقان و شیفتگان آل الله و سرسپردگان مکتب اسلام، قرآن و عاشورا در شهرستان ولایی رودان در آیین تعزیه و سوگواره حسینی، عاشقانه و عارفانه، به سوگ خورشید نشستند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،با هدف تعظیم و پاسداشت شعائر اسلامی، عاشقان و شیفتگان آل الله در شهرستان ولایی رودان با برگزاری آیین سوگواره حسینی و تعزیه در اربعین حسینی، با دلی اندوهگین و چشمانی اشک بار در رثای شهدای دشت نینوا و در سوگ شهادت مظلومانه سید آزادگان جهان، حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش مرثیه غم سرودند.

امروز دگر بار غیرت حسینی در رگ های زمان جوشیدن گرفت و در بارش متواتر اشک و گلاب فریاد لبیک یا حسین (ع) از حنجره عطشان عاشقان حسینی تا عرش الهی روئیدن گرفت و بار دیگر قلب ها و جان ها در نوای خوش یا حسین (ع) شور و طراوتی دوباره یافتند.

امروز بار دیگر جای جای رودان رنگ و بویی نینوایی گرفت، رهپویان حماسه عاشورا در اربعین حسینی با برگزاری سوگواره تعزیه و اقامه عزا بر سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، با بزرگ پرچمدار عزت، آزادی و آزاد مردی تجدید عهد و پیمان کردند.
منبع: ایرنا

کد خبر: 3941023

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید