خبر فوری

آغاز کاشت کاکتوس میوه‌ای در پارسیان

هرمزبان – مدیر جهاد کشاورزی پارسیان از آغاز کاشت کاکتوس میوه‌ای در دو هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبرداد.

یعقوب دلدار صبح امروز (۱۳ مهرماه) پیش بینی کرد امسال از هر هکتار بیش از ۵۰ تُن محصول برداشت شود ئ عنوان کرد: کاکتوس‌ها اعم از میوه ای، زینتی و درختی در خاک‌های فقیر آهکی و سنگلاخی و با حداقل آب، توانایی رشد و نمو، تولید محصول و درآمدزایی در حد باغ لیمو و خرما دارد.

وی به خشکسالی‌ها و ضرورت اصلاح الگوی کشت اشاره کرد و افزود: امسال با رعایت تنوع کشت، بازاریابی و استقبال از کاشت گیاهان کم آب، سطح زیرکشت گیاهان دارویی از ۱۰ به ۱۵ هکتار افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان با بیان اینکه ۱۰ هکتار گیاهان دارویی شامل آلوئه ورا، نعناع فلفلی، لمون گراس، و کاکتوس میوه‌ای است، تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت منطقه، آب شور و کم، هزینه‌های تولید بسیار پایین کاکتوس نسبت به گیاهان دیگر مانند مرکبات، نپذیرفتن آفت و نبود نیاز به تغذیه با کودهای شیمیایی، ایجاد یک یا چند مزرعه آزمایشی کاکتوس میوه‌ای و آموزش کشاورزان به تغییر الگوی کشت در منطقه ضروری است تا درآمد کشاورزان را افزایش، و مصرف آب، کود و سموم را کاهش داد.

انتهای پیام /ز

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید