خبر فوری

اقناع خانواده‌ها مولفه مغفول مانده در بازگشایی مدارس

تهران- هرمزبان – عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم اقناع سازی خانواده ها در خصوص بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: اقناع سازی خانواده ها مولفه مغفول مانده در بازگشایی مدارس است.

حمید سوری، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: درخواست یک طرفه یا دستوری، نمی تواند سبب تعامل مناسب خانواده ها برای بازگشایی مدارس باشد، بلکه آنان باید اقناع شوند تا تعامل سازنده و مناسب برای بازگشایی مدارس انجام گیرد.

وی اظهار داشت: والدین دانش آموزان، ابهامات و سوالاتی مانند نحوه حضور فرزندان خود در مدارس و حتی دانشگاه دارند که مسئولان ذیربط باید با حوصله و صبر به همه آنها پاسخ قانع کننده دهند.

این اپیدمیولوژیست ادامه داد: ارایه اخبار و اطلاعات ضد و نقیض بر ایجاد شبهه در بین خانواده ها می افزاید و باید از این موضوعات به شدت خودداری کرد.

مستندات علمی در مورد بازگشایی مدارس

سوری خاطرنشان کرد: در بازگشایی مدارس مستندات علمی برای خیلی از سوالات، مطرح نداریم. به طور مثال چه نظارتی بر رعایت اصول بهداشتی از جمله فاصله گذاری، شستن مرتب دست ها و استفاده از ماسک، انجام می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: باید اقداماتی قبل از بازگشایی مدارس انجام می شد که به نظر می رسد کارهای جدی در این زمینه، انجام نگرفته است.

سوری بیان کرد: همچنین اقداماتی در حین بازگشایی باید انجام شود، به طور مثال سرواپیدمیولوژی در حین بازگشایی و حتی زمان بازبودن مدارس باید انجام گیرد تا چرخش ویروس مشخص شود. آیا آمادگی انجام این کار را داریم؟  این اقدام، عملا هشداری است تا اقدامات لازم برای کنترل بیماری انجام شود و به شرایط حاد بیماری نرسیم.

وی گفت: در حال حاضر این تست در آمریکا  هر هفته انجام می شود تا سطح ایمنی افراد سنجیده شود. با این کار مشخص می شود کودکان در حد مطلوبی ایمن هستند یا نه؟

سوری تاکید کرد: برخی موارد هم هنوز برای پزشکان متخصص به طور دقیق مشخص نیست، به طور مثال نمی دانیم برخورد دانش آموزان در رده های سنی مختلف در مقابله با واریانت های جدید به چه نحوی خواهد بود. همچنین نمی دانیم چرخش ویروس در بین دانش آموزان یا کودکان با بزرگسالان چه تفاوتی دارد؟

وی اظهار داشت: آیا واکسنی که به کودکان تزریق می شود، مستندات علمی قوی در این زمینه وجود دارد؟ و آیا روش های نظارتی و پایشی در روند بیماری کودکان انجام می شود یا نه و مسئولیت آن با چه کسانی است؟

مردم به تصمیم های متقن و علمی  اعتماد می کنند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مردم به تصمیم های متقن و علمی سیاست گذران و تصمیم سازان اعتماد می کنند.

وی با تاکید براینکه اعتماد جامعه باید تقویت شود، گفت: این کار سبب اعتماد مردم به سیاست گذران خواهد شد.

سوری افزود: برای رسیدن به این موضوع، سیاست گذران باید به یک هم صدایی مبتنی بر مستندات علمی برسند، یعنی اشتراک نظر باید ایجاد شود.

وی تاکید کرد: همه تبعات تعطیلی مدارس را می دانیم که شامل مشکلات روحی، روانی و جسمی است، اما باید تصمیمی گرفته شود تا دو کفه ترازو کاهش آسیب ها و سلامت به نفع مردم باشد.

سوری ادامه داد: معمولا درجه خطر هر اقدامی محاسبه می شود و تمهیداتی برای آنها در نظر گرفته می شود تا خطر به حداقل برسد. خطر بازگشایی مدارس و دانشگاه را باید به حداقل برسانیم و شرایط را به نفع سلامت مردم کنیم.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید