خبر فوری

استاندار:چهار تعاونی برتر کشور از استان هرمزگان انتخاب شد

هرمزبان – استاندار هرمزگان گفت: در هفته تعاون سالجاری، از میان ۲۱ تعاونی برتر در کشور، چهار تعاونی مربوط به این استان بوده و یک تعاونی نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

فریدون همتی روز سه‌شنبه در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر هرمزگان که همزمان با سراسر کشور و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد،افزود: هرمزگان توانست جایگاه نخست کشور به لحاظ تعاونی‌های فعال و برتر در سطح کشور را کسب کند و از هر شهرستان در استان نیز یک تعاونی برتر مورد تجلیل قرار گرفت.
وی بیان داشت: جوانان جویای کار در هرمزگان می‌توانند از تعاونی‌های برتر استان الگو بگیرند و گام‌های جدید و تحول بخشی با راه‌اندازی تعاونی‌های جدید، بردارند.
استاندار هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی سامانه اینترنتی ثبت نام افراد بیکار و جویای اشتغال توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: سامانه ای طراحی شده که همه افراد جویای کار در استان می‌توانند در آن ثبت نام کنند و از این طریق تعداد دقیق افراد متقاضی و جویای شغل و کار، رشته تحصیلی و محل زندگی این افراد، مشخص خواهدشد.
همتی خاطرنشان کرد: این سامانه مبنای کار ما برای شناسایی تعداد دقیق افراد بیکار در هرمزگان، رشته‌های تحصیلی و علاقه‌مندی آن‌ها خواهد بود و از همه جوانان و افراد جویای کار در هرمزگان می‌خواهیم در این سامانه ثبت نام کنند تا با برنامه‌ریزی جامع دغدغه این افراد برای اشتغال رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: با ورود جدی دانشگاه‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی در این زمینه، باید نیروهای جوان جویای کار، با آموزش های مهارت افزایی و فنی و حرفه‌ای، در بنگاه‌های اقتصادی جذب شوند.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: جوانان جویای کار در رشته‌های مختلف اگر با همکاری یکدیگر تعاونی هایی را تشکیل دهند، از آن‌ها به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد و در بخش های کشاورزی، شیلاتی، گلخانه‌ای، خدمات، گردشگری و دیگر زمینه‌ها، می‌توانند در قالب تعاونی کارهای بزرگی انجام و برای خود و دیگران اشتغال ایجاد کنند و دولت نیز به صورت ویژه از آن‌ها پشتیبانی و حمایت خواهد کرد.
استاندار هرمزگان افزود: براین اساس، برنامه‌ریزی در راستای ساماندهی نیروی انسانی جویای کار در هرمزگان، با استفاده از آمار ثبت نام کنندگان در سامانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، صورت خواهد گرفت.

ایجاد ۵۰۷ تعاونی جدید در هرمزگان از سال ۹۶ تاکنون  استاندار هرمزگان ادامه داد: از سال ۹۶ تاکنون، ۵۰۷ تعاونی جدید با اشتغال‌زایی حدود پنج هزار نفر در استان تشکیل شده است که در زمینه‌های مختلف در تولید، صادرات، مسکن، شیلات، صنعت و معدن فعالیت دارند.
همتی افزود: همچنین تعاونی‌های هرمزگان در چهار سال اخیر موفق شده‌اند، حدود ۵۶۴ میلیون دلار صادرات داشته باشند.
وی با بیان اینکه بخش تعاون می‌تواند، عدالت را در جامعه گسترش دهد و این امر در قانون اساسی کشورمان نیز مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: رویکرد توسعه تعاونی ها، پشتیبانی و حمایت از آن‌ها باید دائم در دستورکار دستگاه‌های اجرایی باشد.
 

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید