خبر فوری

بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی کووید ۱۹ بندرعباس افتتاح شد

هرمزبان – بخش نخست بیمارستان پشتیبان کووید ۱۹ امروز با ۱۲۰ تخت، در محل نمایشگاه‌های دائمی بندرعباس آغاز بکار کرد.

صبح امروز(۳۱ مردادماه) فاز اول این بیمارستان کووید با ظرفیت ۱۲۰ تخت در محل نمایشگاه های بین المللی بندرعباس واقع در سه راه جهانبار با حضور استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس و جمعی از  مسوولان افتتاح و اکنون آماده بهره برداری است. این مرکز درمان در فاز بعدی ۲۰۰ تخت دیگر به آن اضافه خواهد شد و پیش بینی و ظرفیت تجهیز ۱۰۰۰ تخت را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مراسم گفت: این بیمارستان با ظرفیت ۳۰۰ تخت برای کمک به دیگر بیمارستان‌های درگیر کرونا راه اندازی شده است.

دکتر حسین فرشیدی افزود: ظرفیت تخت‌های این بیمارستان پشتیبان تا هزار تخت قابل افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: در بیمارستان جدید همه امکانات و تجهیزات در فضایی استاندارد راه اندازی شده است.

 فرشیدی اضافه کرد: این بیمارستان به داروخانه، دستگاه اکسیژن، ۸ تخت ویژه، دستگاه مانیتورینگ، تنفس مصنوعی و ساکشن مجهز شده و درآینده دستگاه سی تی اسکن و بخش آزمایشگاه نیز راه اندازی می‌شود.

همچنین استاندار هرمزگان با بیان اینکه با بهره برداری از بیمارستان پشتیبان کووید ۱۹ در بندرعباس دیگر مشکل کمبود تخت در هرمزگان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی حدود ۲۰۰ تخت دیگر افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون سه بیمارستان صحرایی هم در محوطه بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس با ظرفیت ۱۲۰ تخت راه اندازی شده است، تصریح کرد:  با راه اندازی این بیمارستان جدید تلاش می‌شود تا شمار بستری‌های بیماران کرونایی در بیمارستان شهید محمدی کاهش یابد.

 همتی افزود: در شهرستان‌های دیگر استان نیز از ۲۰ تا ۶۰ تخت جدید به ظرفیت بیمارستانی هر شهرستان اضافه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، تاکنون در بندرعباس و برخی شهرستان‌های هرمزگان چند مرکز و بیمارستان صحرایی راه اندازی شده است که بیمارستان صحرایی ۵۰ تخت‌خوابی ستاد مدیریت بحران استانداری، ۴۰ تخت خوابی صحرایی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس، ۲۰ تخت‌خوابی بندرلنگه و بیمارستان ۲۴ تخت خوابی صحرایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از جمله آن هاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید