خبر فوری

اندیشکده علوم انسانی در مرکز پژوهش‌های آموزش و پرورش کرمان فعال است

آرمان شکوه‌سلجوقی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار داشت: رویکرد جدید مرکز پژوهش‌های آموزش و پرورش استان کرمان بسط فرهنگ پژوهش و تعمیق آن بین معلمان و دانش‌آموزان سراسر استان است.

وی با اشاره به اینکه بحث پژوهش غیردانشجویی را نیز فعال کرده‌ایم گفت: در بازدید از مدارس استان مرکز پژوهش‌ها و فواید آن را به دانش‌آموزان معرفی می‌کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه نمایشگاه دائمی دستاورد‌های علمی و تخصصی دانش‌آموزان سنوات قبل در موزه آگیرا این مجموعه دایر است افزود: آگیرا به معنی روشنایی بخشی و جرقه است و از معلمان و دانش‌آموزان می‌خواهیم تا برای بازدید به این مرکز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هر کدام از این بازدیدها می‌تواند جرقه‌ای برای آغاز یک فعالیت علمی و پژوهشی برای دانش‌آموزان باشد خاطرنشان کرد: بسیاری از کارآفرینان نامی استان و کشور نتیجه حضور و فعالیت آنها در مرکز پژوهش‌ها در زمان دانش‌آموزی بوده است.

شکوه‌سلجوقی با بیان اینکه چهار نفر از کسانی که در حال ساخت ربات انسان نما در تهران هستند از کرمانیانی هستند که قبلا در این مرکز پژوهشی فعالیت می‌کردند گفت: رسالت بعدی ما تشویق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به عنوان کسانی که در آینده باید کار معلمی را انجام دهند به فعالیت‌های علمی و پژوهشی است.

وی با اشاره به اینکه اندیشکده علوم انسانی را در مرکز پژوهش‌ها فعال کرده‌ایم افزود: در این اندیشکده کارگاه‌هایی مرتبط با علوم‌اجتماعی برگزار می‌شود و مراجعه کنندگان روش تخصصی تحقیق در رشته خود را آموزش می‌بینند.

رئیس مرکز پژوهش‌های آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه جشنواره علمی پژوهشی آگیرا هر ساله توسط این مرکز برگزار می‌شود یادآور شد: در سال گذشته از 120 فرهنگی پژوهشگر در قالب این جشنواره تجلیل شد که انگیزهای برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در بین سایر همکاران شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های معلم پژوهنده را در این مرکز پیگیری می‌کنیم گفت: در دو سال گذشته خانم سارا سلجوقی‌نژاد از استان کرمان نفر برگزیده کشوری طرح معلم پژوهنده شدند و امسال نیز تعداد 536 نفر از همکاران فرهنگی در این طرح شرکت کردند.

شکوه‌سلجوقی با اشاره به اینکه نقشه راه اقدام پژوهی در استان کرمان تدوین شده است افزود: مجوز نشریه علمی پژوهشی تاریخ و مطالعات بین رشته‌ای نیز جهت ترغیب معلمان و دانش‌آموزان به فعالیت‌های پژوهشی و همچنین اطلاع از آخرین اخبار در این حوزه اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان مرکز پژوهش‌ها یک بنای تاریخی به قدمت صد ساله است، افزود: نورپردازی آن انجام شده و بنا داریم امسال جشن یک‌صد سالگی این بنای تاریخی را با حضور مسئولان و مردم برگزار کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در بازدید استاندار کرمان از این مجموعه قرار شد اعتباری برای بازسازی و مقاوم‌سازی آن تخصیص یابد گفت: متاسفانه تاکنون این دستور استاندار محقق نشده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید