خبر فوری

معوقات تسهیلات بخش کشاورزی هرمزگان 440 میلیارد است

هرمزبان:رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه در هرمزگان میزان معوقات تسهیلات بخش کشاورزی به 440 میلیارد تومان رسیده است، اضافه کرد: بانک‌ها دیگر به کشاورزان اعتمادی برای پرداخت تهسیلات جدید ندارند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ناصر حیدری‌پوری امروز در نشتسی پیرامون بارندگی‌های اخیر در هرمزگان، با بیان اینکه بروز حدود دو دهه خشکسالی در هرمزگان کشاورزی را در این استان با مشکلات جدی روبرو مواجه کرده است، اظهار داشت: در برخی از نقاط چاه‌های کشاورزی 16 متر کف‌شکنی شده است که این امر نشان از وخامت اوضاع منابع آبی زیرزمینی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هرمزگان میزان معوقات تسهیلات بخش کشاورزی به 440 میلیارد تومان رسیده است، اضافه کرد: بانک‌ها دیگر به کشاورزان اعتمادی برای پرداخت تهسیلات جدید ندارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به مشکلات متاثر از بروز و شیوع بیماری جاروک جادوگر که بیماری خاص لیموترش است، گفت: با وجود اینکه این بیماری سبب از بین رفتن 13 هزار هکتار از 20 هزار هکتار باغ لیموترش موجود در شرق هرمزگان شده اما از سال 89 تاکنون هیچ اعتباری برای اجرای طرح‌های مطالعاتی و احیایی باغات اختصاص داده نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود چندین طرح عمرانی نیمه‌تمام مرتبط با سازه‌های آبگیر در حوزه کشاورزی استان، گفت: در صورت تکمیل این تعداد پروژه 20 میلیون مترمکعب به حجم ذخائر منابع آبی استان افزوده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه الگوی بارندگی هرمزگان طی سال‌های گذشته از الگوهای مداوم و آرام به بارندگی‌ها رگباری با حجم بالا تغییر یافته است، گفت: این امر لزوم ایجاد سازه‌های آبگیر را با هدف تقویت منابع آب زیرزمینی بیش از پیش محسوس کرده است.

حیدری‌پوری با بیان اینکه برای مطالعات روان‌آبها و کنترل و ذخیره‌سازی آنها نیاز به اعتبارات کافی داریم، ادامه داد: طی سال‌های گذشته آنگونه که باید اعتبارات مورد نیاز در این بخش تخصیص نیافته است.

انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری فارس
(لینک)
کد خبر: 394990

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید