خبر فوری

برنامه هفته ششم لیگ برتر والیبال

هرمزبان:هفته ششم لیگ برتر والیبال در حالی روز یکشنبه، 24 آبان ماه با شش دیدار پیگیری خواهد شد که تیم‌های اول تا چهارم جدول در خارج از خانه به میدان می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،هفته ششم دور رفت بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران روز یکشنبه 24 آبان ماه با شش دیدار در شهرهای تهران، آمل، سبزوار، اردکان، ورامین و بندرعباس پیگیری خواهد شد.

تیم های شهرداری ارومیه، بانک سرمایه، شهرداری تبریز و بازرگانی جواهری گنبد که در حال حاضر به ترتیب در رتبه های اول تا چهارم جدول قرار دارند، در این هفته خارج از خانه به مصاف حریفان خود می روند و این موضوع تثبیت جایگاه آنان را با مشکل روبرو خواهد کرد.

شهرداری ارومیه که در هفته پنجم، نخستین شکست این فصل خود را در سالن غدیر ارومیه تجربه کرد، در هفته ششم در سالن فجر بندرعباس میهمان آلومینیم المهدی هرمزگان است. هر چند هرمزگان با پنج امتیاز و یک پیروزی در رتبه دهم جدول قرار دارد، اما بازیکنان ارومیه به دلیل شکست برابر نماینده ورامین از روحیه خوبی برخوردار نیستند و این فرصتی برای تیم المهدی است تا با تلاش مضاعف تعداد پیروزی های خود را به عدد دو برساند، اگر اینگونه شود احتمال اینکه نماینده ارومیه صدر جدول را نیز از دست بدهد، زیاد است.

نماینده هرمزگان در هفته پنجم لیگ برتر (20 آبان) مسابقه سنگینی برابر جواهری در گنبد داشت و به رغم پیروزی در دو ست این دیدار، سه بر دو مغلوب شد و نیاز مبرم به ریکاوری برای جدال جدید با فاصله چهار روز دارد.

شاگردان مصطفی کارخانه سرمربی تیم بانک سرمایه که اکثر نفرات ترکیب اصلی این تیم ملی پوش هستند، در هفته ششم لیگ برتر در سالن شهید گل عباسی ورامین به مصاف صالحین این شهر می روند. بانک سرمایه و صالحین ورامین در هفته پنجم پیروز دیدارهای خود بودند و از نظر انگیزه در شرایط یکسانی قرار دارند، البته نباید فراموش کنیم که صالحین در ارومیه صدرنشین جدول را شکست داد.

بانک با 12 امتیاز از چهار پیروزی در جایگاه دوم جدول است و در مصاف با صالحین به دنبال کسب پنجمین برد خود خواهد بود و صالحین نیز با سه پیروزی و 8 امتیاز در جایگاه پنجم جدول است و اگر موفق به شکست بانک سرمایه شود در جدول رقابت ها حتما صعود خواهد داشت.

تیم والیبال کاله مازندران در سومین مسابقه هفتم ششم لیگ برتر در حالی میزبان تیم شهرداری تبریز خواهد بود که تماشاگران خود را همراه نخواهد داشت و این موضوع کسب پیروزی برابر میهمان را برای این تیم سخت خواهد کرد. به ویژه اینکه بازیکنان کاله در هفته پنجم مغلوب رقیب دیرینه خود، پیکان تهران شدند و از نظر روحی و روانی نیز در وضعیت خوبی قرار ندارد.

تنها مزیتی که شاگردان بهروز عطایی سرمربی کاله مازندران در دیدار هفته ششم دارند این است که در فاصله چهار روزه بین هفته پنجم و ششم رنج سفر نداشتند و هر دو هفته در آمل بازی داشتند.

شهرداری تبریز با چهار برد و 11 امتیاز در جایگاه سوم جدول است و کاله با دو پیروزی و هشت امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارد.

چهارمین مسابقه هفته ششم دور رفت لیگ برتر والیبال در شهر اردکان برگزار می شود، آرمان ورزشی اردکان در سالن آیت الله خاتمی میزبان بازرگانی جواهری گنبد خواهد بود. هر دو تیم در هفته پنجم دیدار سنگین پنج سته برگزار کردند.

بازرگانی با چهار برد و 11 امتیاز در رتبه چهارم و آرمان ورزش اردکان با دو پیروزی و پنج امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار دارند. آرمان یک مسابقه نسبت به جواهری کمتر بازی کرده است و شرایط میزبانی نیز می تواند کمک این تیم برای کسب پیروزی باشد، اما شاگردان عظیم جزیده سرمربی جواهری امسال به حریفان به راحتی امتیاز نمی دهند، بنابراین اردکان که نخستین دوره لیگ برتر را تجربه می کند، کار به مراتب سختی در این مسابقه خواهد داشت.

تیم پیکان تهران در چهارمین دیدار خود در فصل جدید لیگ برتر والیبال در خانه والیبال تهران میزبان رقیب سنتی خود سایپا خواهد بود. جدال دو خودرو ساز در حالی برگزار می شود که پیکان و سایپا رتبه های هفتم و نهم جدول را در اختیار دارند. البته پیکان دو مسابقه کمتر انجام داده است و به همین دلیل در جایگاه هفتم قرار دارد.

تیم پیکان در هفتم پنجم در آمل، کاله را از پیش رو برداشت و سه پله صعود در جدول داشت، این تیم اگر این هفته نیز سایپا را شکست دهد حتما صعود چند پله ای خواهد داشت تا کم کم به رتبه های بالای جدول برسد.

شاگردان ناصر شهنازی سرمربی سایپا در هفته پنجم مغلوب ثامن شدند و در هفته ششم نیز باید با پیکان که ترکیب اصلی اش ملی پوشان باتجربه هستند، روبرو شوند. آخرین مسابقه هفته ششم لیگ برتر در سالن سربداران سبزوار برگزار می شود که این سالن برای نخستین بار میزبان لیگ برتر والیبال می شود. تیم ثامن در این هفته بازی خانگی خود را از سالن مهران مشهد به سبزوار منتقل کرده است.

ثامن در هفته ششم میزبان تیم انتهای جدولی و بدون برد گوهر کویر زاهدان است. دو تیم در جایگاه های یازدهم و دوازدهم جدول قرار دارند اما ثامنی ها سه امتیاز از یک برد خود که در هفته پنجم به دست آمد، ذخیره کردند.

برنامه کامل دیدارهای هفته ششم لیگ برتر که همگی ساعت 17 آغاز می شود، به شرح زیر است:

تهران، خانه والیبال: پیکان تهران – سایپا تهران

آمل، سالن پیامبر اعظم (ص): کاله مازندران – شهرداری تبریز

سبزوار، سالن سربداران: ثامن الحجج خراسان – گوهر کویر زاهدان

اردکان، سالن آیت الله خاتمی: آرمان ورزشی اردکان – بازرگانی جواهری گنبد

ورامین، سالن شهید گل عباسی: صالحین ورامین – بانک سرمایه

بندرعباس، سال فجر: آلومینیوم المهدی هرمزگان – شهرداری ارومیه

جدول رده بندی لیگ برتر والیبال در ابتدای هفته ششم به شرح زیر است:

1- شهرداری ارومیه چهار پیروزی و 13 امتیاز

2- بانک سرمایه چهار پیروزی و 12 امتیاز

3- شهرداری تبریز چهار پیروزی و 11 امتیاز

4- بازرگانی جواهری گنبد سه پیروزی و 9 امتیاز

5- صالحین ورامین دو پیروزی و 8 امتیاز

6- کاله مازندران دو پیروزی و 8 امتیاز

7- پیکان تهران 2 پیروزی و 6 امتیاز (دو بازی کمتر)

8- آرمان ورزشی اردکان دو پیروزی و 5 امتیاز (یک بازی کمتر)

9- سایپا دو پیروزی و 4 امتیاز

10- آلومینیوم المهدی هرمزگان یک پیروزی و 5 امتیاز

11- ثامن الحجج خراسان یک پیروزی و 3 امتیاز (یک بازی کمتر)

12- گوهر کویر زاهدان بدون پیروزی و بدون امتیاز

منبع: مشرق / فارس
(لینک)
کد خبر: 394989

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید