خبر فوری

یکی از علل تعلل احداث جاده ساحلی بندرلنگه وجود تاسیسات آب‌شیرین‌کن و آب و فاضلاب شهری است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرلنگه در حوزه غرب استان هرمزگان، بعد از ظهر امروز نشست بررسی معضلات و چالش‌های پیش روی جاده ساحلی بندرلنگه به کنگ با حضور ارسلان بهاری سرپرست فرمانداری‌، مراد زرهی معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرستان بندرلنگه‌، امین قصمی مدیرعامل آبفای هرمزگان، محمد رضازاده شهردار، محمود شریفی رئیس شورای شهر و اعضا شورای شهر بندرلنگه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

محمود شریفی در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه بحث احداث بلوار ساحلی بندرلنگه و مشکلات پیش رو بود، ولی تا الان متاسفانه نتوانستیم به نتیجه برسیم و دومین موضوع مربوط به آب شرب بندرلنگه است که مراجعه‌کنندگانی از شهروندان بندرلنگه به شورا را داشتیم که اظهار داشتند، آب شرب با آن رسوباتی که دارد قابل شرب نیست و معضلاتی را برای مردم وجود آورده است.

وی در ادامه افزود: با درخواست از فرماندار بندرلنگه جهت بررسی مشکلات احداث جاده ساحلی، ایشان نیز با دعوت از مدیرکل اداره آب و فاضلاب استان هرمزگان این جلسه را تشکیل دادند و در این نشست موضوعات جامع و کامل در خصوص جاده ساحلی مطرح شد و مشکلات به استحضار فرماندار بندرلنگه و مدیر‌کل آب و فاضلاب رسانده شد.

شریفی خاطرنشان کرد: اگر بحث انتقال لوله پیش بیاید هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد در پی خواهد داشت که این روند کار را مشکل می‌کند، ما امیدواریم به آنجا کشیده نشود و حال منتظر این نشست فنی و بعد نشست کارشناسی دفتر فنی، آزمایشگاه خاک و فنی اداره کل آب و فاضلاب هرمزگان هستیم.

وی در خصوص مشکلات پیش روی احداث جاده ساحلی بندرلنگه به بندرکنگ ، اضافه کرد: در محدوده‌ای که مربوط به شهربندرلنگه است حقیقتا  کار در دو فاز شروع شده، یکی از جنب بیمارستان شهدای بندرلنگه به سمت کنگ است که مشکل عمده‌ای که با آن روبرو هستیم بحث ارتباط آب‌شیرین‌کن شریف نات با آب و فاضلاب شهری است که کار در اینجای کار گره خورده و به معضل تبدیل شده و از یک طرف سمت خواسته مردم است برای ایجاد این راه و از سوی دیگر آرزوی دیرینه مردم در بحث آب‌رسانی شرب برای آنان است.

رئیس شورای اسلامی بندرلنگه گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر که در کنار ساحل هستیم و نوار ساحلی را داریم آب شرب ما از طریق برداشت از دریا و تبدیل آن با آب‌شیرین‌کن به آب شیرین صورت می‌گیرد که اگر اینجا به صورت فنی و کارشناسی این کار صورت نگیرد احتمال دارد در خصوص آب‌رسانی، مردم با مشکل روبرو شوند و الویت اول قطعا بحث آبرسانی است و به دنبال این هستیم مشکل آبرسانی نداشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: همچنین در بحث شبکه‌های فرسوده انتقال آب ، مدیر کل آب استان قول همکاری دادند که نگاه ویژه‌ای برای تعویض لوله های فلزی قدیمی داشته باشند و در سال جاری و سال آینده در خصوص بازسازی شبکه های فرسوده اقداماتی را انجام دهند.

در پایان نشست، حاضرین در جلسه از محل جاده ساحلی بندرلنگه بازدید کردند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید