خبر فوری

2 هزارو 204میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی هرمزگان به متقاضیان پرداخت شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از جمعه ایرنا ، محمد رضا حاتمی درحاشیه افتتاح بزرگترین مجتمع گلخانه استان در رودان افزود: از این مبلغ ، 390میلیارد ریال از طریق کارگروه رفع موانع تولید ، 134 میلیارد ریال از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی سال 94 برای بخش های آبزیان با محوریت پرورش ماهی در قفس ، گلخانه ، مکانیزاسیون کشاورزی ، زراعت ،دام وطیور اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه این استان از لحاظ پرداخت تسهیلات با 148درصد رتبه دوم کشور دارد ادامه داد: همچنین 248 فقره تسهیلات به مبلغ تامین شده و اعتبارات سال 95نیز در حال تشکیل پرونده و مراحل پرداخت در استان است.
بنا به اظهار وی ، بزرگترین گلخانه استان با اعتبار 180میلیارد ریال درزمینی به مساحت 12هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال 93 به بهره برداری رسید که با اشتغال 300نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم ، تولید کننده فلفل رنگی ،خیار ، گوجه و بادمجان است.
مجتمع گلخانه ای بهار پردیس رودان شامل 117 هزار مترمربع گلخانه، سردخانه یک هزار و 200 تنی و سه هزار مترمربع انبار، سوله بسته بندی و ساختمان اداری و کارگری با سرمایه گذاری 175 میلیارد ریال اعتبار از سوی بخش خصوصی احداث شده است.
شهرستان رودان با بیش از 118 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان بوده که اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و هم اکنون 80 درصد از جمعیت این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند.
43 هزار هکتار از وسعت این شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی است که از این میزان حدود 12 هزار هکتار به محصولات زراعی، سبزی و صیفی اختصاص دارد.
7196/6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید