خبر فوری

دانشگاه امیرکبیر از سال آینده در کیش دانشجو می پذیرد

هرمزبان:رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تغییر ادامه روند حرکت دانشگاهها را باتوجه به شرایط پساتحریم یک ضرورت برشمرد و گفت: در جزیره کیش فعالیت دانشگاه امیرکبیر به آموزش محدود نمی شود بلکه در زمینه های تحقیقات کاربردی و تکنولوژی نیز فعالیت می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، دکتر معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیردر نشستی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از انجام توافق برای فعالیت این دانشگاه درکیش خبرداد .

وی با اشاره به برنامه های راهبردی دانشگاه امیرکبیر درحوزه بین الملل گفت: دانشگاههای نسل سوم علاوه برآموزش عالی درچرخه اقتصادی و ارتقاء رتبه علمی کشور در جهان موثر هستند.

وی درادامه با بیان اینکه فعالیت این دانشگاه وجذب دانشجو از مهر سال آینده آغاز می شود افزود: درحوزه خلیج فارس مزیت های خوبی برای جذب دانشجو و فعالیت های علمی وتخصصی داریم و این بستر درجزیره کیش بیش از سایر نقاط کشور برای فعالیت دانشگاههای بین المللی فراهم است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تغییر ادامه روند حرکت دانشگاهها را باتوجه به شرایط پسا تحریم  یک ضرورت برشمرد وگفت: درجزیره کیش فعالیت دانشگاه امیرکبیر به آموزش محدود نمی شود بلکه درزمینه های تحقیقات کاربردی وتکنولوژی نیز فعالیت می کنیم.

دکتر معتمدی  درخصوص رشته های این دانشگاه برای پذیرش دانشجو درکیش گفت: حوزه های نفتی، عمرانی، برق، مکانیک ومدیریت ازجمله رشته های مد نظر برای این منطقه آزاد است اما این موضوع پس از بررسیهای کارشناسان قطعی واعلام می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به رویکرد دولت در دو سال گذشته گفت: توسعه دانشگاههای بین المللی در داخل کشور با هدف جذب دانشجوی خارجی از جمله برنامه های دولت تدبیروامید بوده است.

وی افزود: درجزیره کیش نیز با توجه به ظرفیت های قانونی وشرایط مناسب این منطقه آزاد،  اقداماتی را دراین زمینه آغاز کرده ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به موارد مطرح شده دردیدار با رییس دانشگاه امیرکبیر گفت : درفضای پساتحریم فرصت خوبی برای عملیاتی کردن طرح های دانشگاهی فراهم است.

دکتر مونسان افزود: جزیره کیش نیز دارای پتانسیل های خوبی برای حضور گردشگران خارجی است که می توان ازاین ظرفیت ها و تسهیلات قانونی برای جذب دانشجویان خارجی استفاده کرد.

 وی در پایان گفت: با توافق انجام شده دراین نشست در خصوص واگذاری فضای مناسب ، فعالیت این دانشگاه درکیش آغاز می شود.
منبع: عصر ایران
(لینک)
کد خبر: 394965

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید