خبر فوری

بستك شاهد بيشتر ميزان بارندگی در هرمزگان است

هرمزبان:مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: شهرستان بستک با ۳۹.۱ميليمتر بيشترين بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته را داشت، ولی بيشترين ميزان بارندگی در هفته جاری در رودان با ۱۰۳ ميليمتر به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علیرضا صفا در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت طوفان و بارندگی در استان هرمزگان بیان داشت: :در بارش ۴۵دقیقه ای سحرگاه دیروز علاوه بر آب گرفتگی معابر شهر بندرعباس، موجب قطعی برق، خساراتی به زیر ساخت های شهری بندرعباس وارده كرده است كه برای تخمین خسارت وارده باید تا پایان بارندگی صبر كرد. باران دیروز در اكثر مناطق هرمزگان موجب خوشحالی مردم شده است و از این بین بستك با ۳۹.۱ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته است. شهرستان حاجی آباد مقدار ۳۲.۶ میلیمتر، بندرعباس با ۳۲.۵ و شهرستان رودان با ۲۶.۶ میلیمتر از جمله پربارش ترین شهرستان های هرمزگان بودند.

وی عنوان کرد: بارش های اخیر باران درشهرستان رودان، ۱۰۳میلیمتر گزارش شده است كه بیشترین آمار بارندگی در هفته جاری در هرمزگان بوده است و شهرستان میناب با ۶۳ میلیمتر، بستك ۴۴میلیمتر، حاجی آباد ۳۹ میلیمتر، پارسیان ۲۸.۲ میلیمتر و شهرستان بندرعباس ۳۲.۵ میلیمتر بوده كه متعلق به بارندگی دیروز است و بارندگی در روزهای دیگر در این شهرستان به ثبت رسیده است.

صفا گفت: به علت ادامه بارندگی آمار دقیقی از میزان خسارت ناشی از این بارندگی در دست نیست.

وی با اشاره به اینكه بیشترین خسارت ها در بخش زیر ساخت های شهری و قطع درختان صورت گرفته است، افزود: در برخی مناطق استان قطعی آب گزارش شده بود كه با تلاش مسئولان زیربط این مشكل كاملا برطرف شده و تا این لحظه هیچگونه گزارشی مبنی بر قطعی آب ارسال نشده است.

صفا تصریح كرد: به علت خسارت به پست های برق در شهر بندرعباس، قسمت هایی از شهر بدون برق هستند كه با پیگیری مسئولان این مشكل درحال برطرف شدن است.

به گفته این مسئول تاكنون فوت یك كودك رودانی اعلام شده و فوت یا خسارت جانی و انسانی دیگری صورت نگرفته است.

مدیریت بحران استان با اشاره به برگزاری جلسات مدیریت بحران در تمامی مناطق در روزهای گذشته اظهارداشت: هیچ گونه مشكلی در ذخیره مواد غذایی، چادر و دیگر اقلام ضروری وجود ندارد و مدیریت بحران استان آمادگی لازم جهت مقابله با مسائل پیش رو را دارد.

وی خاطرنشان كرد: به علت آب گرفتگی معابر از تردد غیر ضروری در سطح شهر و مناطق حادثه خیز از جمله حواشی رودخانه ها خودداری شود تا شهروندان گرامی از خسارات احتمالی بدور بمانند.

صفا ادامه داد: در برخی مناطق روستایی و مسیرهای فرعی ممکن است به دلیل شدت بارندگی تردد به کندی انجام شود ولی هیچ گونه قطعی جاده های بین شهری و روستایی تاكنون ندارشته ایم.

لازم به ذكر است اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر به علت وزش بادهای شدید لحظه ای و ایجاد پدیده موج مرده و شرایط نامساعد دریا؛ تردد تمامی شناورها بین بنادر شهید ذاکری قشم، مسافری شهید حقانی بندرعباس، و بندرگاه هرمز را ممنون اعلام كرده است.
منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر: 394954

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید