خبر فوری

داماش به تساوی رسید، سپیدرود مقابل حریفش پیروز شد

هرمزبان:در جریان رقابت های فوتبال لیگ های دسته اول و دسته دوم کشور، تیم داماش گیلان مقابل هرمزگان به نتیجه مساوی دست یافت و تیم سپیدرود رشت نیز موفق شد حریفش را شکست دهد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،تیم فوتبال داماش تنها نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور ، در هفته چهاردهم این رقبت ها به مصاف تیم آلومینیوم هرمزگان رفت .

در جریان این مسابقه که در ورزشگاه خلیج پارس بندرعباس برگزار شد ، دو تیم داماش گیلان و آلومینیوم هرمزگان به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند تا تیم داماش یک امتیاز از این بازی خارج از خانه کسب کند.

در جریان این مسابقه ، دو تیم داماش گیلان و آلومینیوم هرمزگان یک بازی سرد و کسل کننده را از خود به نمایش گذاشتند و فرصت گلزنی چندان مناسبی نیز به دست نیاوردند تا دو تیم در نهایت به نتیجه مساوی صفر بر صفر رضایت دهند .

تیم فوتبال داماش گیلان در حالی با این تساوی به دومین امتیاز خارج از خانه خود دست یافت که برای نخستین بار در این فصل از لباس های دوم با رنگ سفید استفاده می کرد چون این تیم تاکنون فقط از پیراهن های رنگ آبی خود استفاده کرده است.

تیم فوتبال داماش گیلان با کسب این تساوی ، 16 امتیازی شد و با دو پله سقوط نسبت به هفته گذشته ، در جایگاه پانزدهم جدول رده بندی رقابت های لیگ دسته اول کشور جام آزادگان قرار گرفت .

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور ، جام آزادگان ، 20 تیم حضور دارند که در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند .

اما تیم فوتبال سپیدرود رشت یکی از دو نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور ، در ادامه این مسابقات به مصاف تیم فوتبال شهرداری ارومیه رفت .

در این مسابقه که از هفته ششم رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور ، در ورزشگاه شهید عضدی شهرستان رشت برگزار شد ، تیم فوتبال سپیدرود رشت موفق شد با نتیجه دو بر یک برابر تیم فوتبال شهرداری ارومیه به برتری دست یابد .

در جریان این مسابقه و در نیمه اول ، تیم فوتبال سپیدرود رشت به دو گل دست یافت که ابتدا سیدرضا چاووشی مهاجم با سابقه رشتی در دقیقه 28 و از روی نقطه پنالتی اولین گل تیم سپیدرود را به ثمر رساند .

پس از این گل تیم فوتبال سپیدرود رشت باز بر بازی تسلط داشت و سیدهادی موسوی مدافع پیش تاخته این تیم در دقیقه 45 دومین گل تیم میزبان را به ثمر رساند تا سپیدرودی ها با خیال راحت به رختکن بروند .

اما در نیمه دوم تیم های سپیدرود رشت و شهرداری ارومیه یک بازی متعادلی را از خود به نمایش گذاشتند و هر دو تیم فرصت گلزنی داشتند اما این تیم شهرداری ارومیه بود که در دقایق تلف شده این دیدار به گل رسید و فرهاد فضلی بازیکن این تیم موفق شد در دقیقه 93 تنها گل تیمش را به ثمر برساند تا این بازی در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود تیم سپیدرود به پایان برسد .

البته داور این مسابقه در نیمه دوم مرتکب چند اشتباه فاحش شد که این اشتباهات باعث شد تا بازیکنان ، کادرفنی و تماشاگران تیم فوتبال سپیدرود رشت به شدت به نحوه قضاوت اعتراض داشته باشند .

قضاوت این مسابقه را ، ابوالفضل حسینی با کمک های میلاد قاسمی و مهدی مسعودی بر عهده داشتند که در جریان این دیدار ، مهیار احمدخانی و جواد بابایی از شهرداری ارومیه کارت زرد دریافت کردند و افشین عشوری زاد بازیکن سپیدرود رشت در دقیقه 84 با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد .

پیش از این دیدار ، تیم فوتبال سپیدرود رشت با کسب 10 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تیم شاهین بوشهر ، در مکان دوم جدول و تیم شهرداری ارومیه نیز با کسب هفت امتیاز در مکان پنجم جدول رده بندی گروه خود قرار داشتند.

تیم فوتبال رهپویان سپهر رضوانشهر دیگر نماینده استان گیلان نیز در چارچوب این رقابت ها به مصاف تیم صنعت ساری رفت که در نهایت موفق شد با نتیجه یک بر صفر برابر میزبان خود به برتری دست یابد .

در رقابت های فوتبال قهرمانی لیگ دسته دوم باشگاه های کشور 40 تیم حضور دارند که در چهار گروه 10 تیمی با هم به رقابت می پردازند که تیم های فوتبال سپیدرود رشت و رهپویان سپهر رضوانشهر دو نماینده استان گیلان در گروه چهارم این رقابت ها قرار دارند.

نمایندگان فوتبال گیلان با تیم های فولاد اهواز (ب) ، شهرداری ارومیه ، خلخال دشت ، صنعت ساری ، الوند همدان ، پیام وحدت مشهد ، شاهین بوشهر و توسعه کیش هم گروه هستند.

تیم های حاضر در رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند که در پایان مرحله مقدماتی این رقابت ها ، از هر گروه سه تیم به مرحله دوم صعود می کنند که تیم های اول هر گروه به طور مستقیم به مسابقات لیگ دسته اول کشور راه می یابند.
منبع: ایرنا

کد خبر: 394946

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید